Aicina izmantot video uzvedības traucējumu novēršanai skolēniem stundās (7)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Valsts izglītības satura centra (VISC) mājaslapā ir publicēti 3 video sižeti, kuri kalpo kā labs atbalsts pedagogiem izglītības procesa organizēšanai, atklājot kā sekmīgāk novērst skolēnu uzvedības traucējumus stundās, informē Diāna Ļaha, Valsts izglītības satura centra sabiedrisko attiecību speciāliste.

Video sižeti tapuši pēc piedāvātās Sidnejas Notre Dame Universitātes lektores Ilonas Bruveris publiskās lekcijas «Skolotāj, izproti savu reakciju izaicinājumam».

Tieši pēc klausītāju reakcijas lekcijas noslēgumā bija saprotams, ka lektore aktualizēja ļoti būtiskas tēmas izglītības procesā un izglītības iestādes dzīvē. Tāpēc sadarbības turpinājumā ar I.Bruveris tapa trīs video sižeti: «Disciplīnas nozīme mācību un audzināšanas procesā», «Vides organizācija un uzvedības standartu kopsakarības», «Uzvedības traucējumu izpausmes un idejas pedagoģisko attiecību veidošanai», kuri atklāj faktorus, kas izraisa izglītojamo problēmas, ietver uzvedības problēmu analīzi, skaidrojumu zinātniskajās koncepcijās un metodes uzvedības traucējumu novēršanai izglītības iestādes vidē.

Uzskatāmi ir atklātas arī skolotāja funkcijas izglītojamo uzvedības traucējumu samazināšanā, skolēnam izvirzītās prasības un to ievērošana, bērnu disciplinēšanas būtība, disciplinēšanas plāns izglītības iestādē un citas aktuālas tēmas, lai pedagogi un atbalsta personāls gūtu izpratni un prasmes pedagoģiskajam darbam ar bērniem situācijās, kurās nepieciešams novērtēt uzvedību saistībā ar to ietekmējošiem faktoriem.

Skolēnu uzvedības un disciplīnas uzlabošana mācību stundās ir aktuāla, jo palīdzība ir nepieciešama gan tam, kuram ir uzvedības traucējumi, gan tam, pret kuru uzvedības negatīvās izpausmes tiek vērstas. Viena no lielākajām un parasti arī visgrūtāk risināmām problēmām mācību un audzināšanas procesa norisēs ir neatbilstošas izglītojamo uzvedības klātbūtne. Uzvedības radītās problēmas ietekmē gan pedagoga darbības kvalitāti, gan bērnu mācību sasniegumu rezultātus, turklāt ne tikai to, kuru uzvedība ir problemātiska, bet visu grupā esošo audzēkņu. Pedagoģiskā pieredze liecina, ka uzvedības problēmām gan izglītības iestādēs, gan sabiedrībā bērnu un jauniešu vidū ir tendence pieaugt. Cilvēku uzvedības izpēti un negatīvo izpausmju profilaksi jebkurā sabiedrībā var uzskatīt par būtiski svarīgu, īpaši svarīga nozīme tam ir valstīs, kuras atrodas sociāli – ekonomiskās krīzes situācijās.

Komentāri (7)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu