SM izstrādājusi Ceļu satiksmes drošības plānu; tam ir divi scenāriji (50)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edgars Priedītis/LETA

Nolūkā turpināt uzlabot ceļu satiksmes drošību Latvijā, Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar iesaistītajiem partneriem izstrādājusi dokumenta projektu «Ceļu satiksmes drošības plāns 2014. – 2016.gadam», kurš ceturtdien izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē, portāls «Apollo» uzzināja SM.

Plāns izstrādāts atbilstoši Transporta attīstības pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam izvirzītajiem mērķiem – līdz 2020.gadam par 50% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu, kā arī par 50% samazināt smagi ievainoto skaitu, salīdzinot ar 2010.gadu.

Plāna darbības virzieni un pasākumi noteikti, izvērtējot Ceļu satiksmes drošības programmas 2007.-2013.gadam rezultātus, analizējot līdzšinējos rādītājus, kā arī turpinot iepriekš uzsāktos darbus ceļu satiksmes drošības paaugstināšanā.

SM uzsver, ka kopējie ieguvumi no ceļu satiksmes drošības pasākumu īstenošanas 2007.-2012.gadā ir aptuveni 430 miljoni latu, piecos gados izglābtas 1167 dzīvības un par 6988 mazāk cilvēku guvuši savainojumus un traumas.

Plāna izstrādes gaitā apskatīti divi iespējamie situācijas attīstības scenāriji – pesimistiskais un optimistiskais. Pesimistiskais scenārijs: paredzams, ka ne bojāgājušo skaits, ne smagi ievainoto skaits nesamazināsies, salīdzinot ar 2010.gada rādītājiem. Optimistiskais scenārijs atbilst Eiropas Savienības izvirzītajam mērķim – līdz 2020.gadam divas reizes samazināsies gan bojāgājušo, gan smagi ievainoto skaits salīdzinājumā ar 2010.gadu, t.i. 7 – 10% ik gadu.

Plānā norādīts – ja netiks rasts atbilstošs finansējums plāna mērķu īstenošanai, jārēķinās ar pesimistisko scenāriju – proti - bojāgājušo un smagi ievainoto skaits nesamazināsies.

Plāna pasākumu mērķis un uzdevumi ir orientēti gan uz ceļu satiksmes dalībniekiem un viņu informēšanu, gan uz transportlīdzekļiem un vidi. Proti, gājēju, velosipēdistu, moto transporta vadītāju un pasažieru, automobiļu vadītāju un pasažieru drošības garantēšana; cietušo skaita samazināšana ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīts komerctransports, kā arī bērnu drošības līmeņa paaugstināšana ceļu satiksmē.

Tāpat plānā tiek runāts par drošu braukšanas ātrumu, braukšanu alkohola un narkotisko vielu iespaidā, nogurušiem transportlīdzekļu vadītājiem, ceļu satiksmes negadījumu smaguma pakāpes samazināšanu, inteliģento transporta sistēmu izmantošanu, sabiedrības izpratnes paaugstināšanu un autotransporta infrastruktūras pārvaldīšanas pasākumiem.

Ceļu satiksmes drošības plāna 2014.-2016.gadam ieviešanu pārrauga Ceļu satiksmes drošības padome. Plāna īstenošanā iesaistītas institūcijas, kuru pārstāvji piedalījās plāna izstrādē: Satiksmes ministrija, Iekšlietu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Labklājības ministrija, Veselības ministrija un Rīgas dome.

Plāna projekts tika izskatīts un atbalstīts jau 18.aprīļa Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē, kā arī nosūtīts saskaņošanai nozares nevalstiskajām organizācijām, no kurām iebildumi netika saņemti.

Lai uzsāktu plāna īstenošanu, to nepieciešams apstiprināt Ministru kabinetā.

Komentāri (50)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu