Bonus – Malus klases juridiskām personām pasliktinās ar katru gadu (15)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati liecina, ka pēc ikgadējā Bonus – Malus klašu pārrēķina, pasliktinājusies Bonus – Malus klase juridiskām personām teju visās transportlīdzekļu grupās.

Klašu samazinājums īpaši attiecināms uz kravas un pasažieru pārvadātājiem, un šī tendence, ka kravas transportlīdzekļu un autobusu vadītāji izraisa arvien vairāk ceļu satiksmes negadījumus ir vērojama ne tikai par pērno periodu, bet jau vairākus gadus pēc kārtas.

Saskaņā ar LTAB sistēmas datiem, pēc ikgadējā klašu pārrēķina Bonus – Malus klases ir piešķirtas gandrīz 1,07 miljoniem privātpersonu un 160 000 juridisko personu. Salīdzinājumā ar 2012. gada pārrēķina datiem palielinājies gan fizisko, gan juridisko personu skaits, kurām tiek piešķirtas Bonus – Malus klases.

Ja fiziskajām personām pieaugums ir par 40 000, tad juridiskām – 6 770. Tomēr analizējot fizisko un juridisko personu iedalījumu pa klasēm, vērojams, ka privātpersonām vidējā Bonus – Malus klase no gada uz gadu palielinās, kas liecina, ka autoīpašnieki kļūst arvien apzinīgāki. Savukārt juridiskām personām aina ir pilnīgi pretēja, jo vidējā Bonus – Malus klase ar katru gadu pasliktinās.

«Kravas transportlīdzekļi no gada uz gada kļūst arvien riskantāki un nevērīgāki. Tas pats attiecas uz autobusiem, kuri veic pasažieru pārvadāšanu. Šis jautājums ir ļoti svarīgs nevis tikai tāpēc, ka pazeminoties Bonus – Malus klasei nāksies maksāt augstāku OCTA cenu, bet tāpēc, ka pie neuzmanīga transportlīdzekļa vadības stila tiek apdraudēta satiksmes drošība. To, ka kravas transportlīdzekļi un pasažieru pārvadātāji kļūst arvien bīstamāki apstiprina ne tikai Bonus – Malus dati, bet arī pēdējā laikā notikušās avārijas, kurās cietuši desmitiem cilvēki un ir arī bojāgājušie», situāciju skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Pēc LTAB datiem, laika posmā no 2000.gada līdz šim, lielākās izmaksātās atlīdzības par juridiskām personām piederošo kravas automašīnu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg) Latvijā bijušas 189,7 tūkstoši latu (par 2007.gada septembrī notikušu CSNg), 63,4 tūkstoši latu (par 2010.gada martā notikušu CSNg) un 59,8 tūkstoši latu (par 2007.gada oktobrī notikušu CSNg).

Savukārt, par Latvijā reģistrētu juridiskajām personām piederošu kravas automašīnu ārvalstīs izraisītajiem CSNg, lielākās izmaksātās atlīdzības bijušas 354 tūkstoši latu (par 2009.gada aprīlī Itālijā notikušu CSNg), 336,5 tūkstoši latu (par 2007.gada jūlijā Itālijā notikušu CSNg) un 299,3 tūkstoši latu (par 2009.gada jūnijā Vācijā notikušu CSNg).

Lielākās izmaksātās atlīdzības par autobusu, kas reģistrēti uz juridiskām personām, izraisītajiem CSNg Latvijā, laika posmā no 2000.gada līdz šim, bijušas 22,2 tūkstoši latu (par 2004.gada decembrī notikušu CSNg), 21,5 tūkstoši latu (par 2007.gada oktobrī notikušu CSNg) un 21,4 tūkstoši latu (par 2006.gada novembrī notikušu CSNg).

Savukārt par Latvijā reģistrētu juridiskajām personām piederošu autobusu ārvalstīs izraisītajiem CSNg, lielākās izmaksātās atlīdzības bijušas 28,8 tūkstoši latu (par 2011.gada aprīlī Nīderlandē notikušu CSNg), 24,3 tūkstoši latu (par 2000.gada septembrī Polijā notikušu CSNg) un 24,3 tūkstoši latu (par 2006.gada novembrī Polijā notikušu CSNg).

Komentāri (15)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu