«Chevrolet Trax» – «Latvijas Gada auto 2014» pretendents (9)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: gadaauto.lv

Konkurss «Latvijas Gada auto 2014» iepazīstina ar konkursā pieteikto jaunās paaudzes krosoveru «Chevrolet Trax».

«Chevrolet» mārketinga speciālisti ir izskaitļojuši mazā krosovera mērķauditoriju. To pamatā veido jauni cilvēki vecumā no 25 līdz 35 gadiem, kas dzīvo lielās pilsētās, strādā par vidēja līmeņa vadītājiem, aizraujas ar modernām tehnoloģijām un stilīgām lietām.

Līdz šim kompaktākais sportiski utilitārais automobilis (SUV) «Chevrolet» ģimenē bija «Captiva». Taču arī «General Motors» kā lāci medus vilināja auto lietotāju sabiedrībā aizvien lielāku popularitāti iemantojošais mazo krosoveru jeb SUV-B segments, kā rezultātā tapa trīnīši – «Chevrolet Trax», «Opel Mokka» un «Buick Encore». Pēdējais gan mums nav aktuāls, jo paredzēts tikai Amerikas tirgum, informē «Latvijas gada auto 2014» konkursa pārstāvji.

Automobiļi veidoti uz «GM Gamma II» platformas, kas līdz šim kalpojusi par pamatu «Chevrolet Aveo». «Trax» riteņu bāze ir par 30 mm garāka nekā «Aveo», bet virsbūve pastiepusies pat par 208 mm.

«Trax» mēģina radīt dusmīgu, nedaudz agresīvu iespaidu. Mazais auto it kā sabozies un dusmīgi veras uz priekšu. Pateicoties slīpajai sānu logu līnijai, masīvajai purna daļai un priekšējā bufera zemajai plastmasas apakšlūpai (tā ir atņēmusi auto klīrensam gandrīz 4 c,), smaguma centrs šķiet vizuāli novirzīts tuvāk priekšējai asij.

Kā izrādās, neraugoties uz visai izteiktām vizuālām atšķirībām, virsbūves konstrukcija abiem dvīņiem «Chevrolet Trax» un«Opel Mokka» ir vienāda un pat durvis ir savstarpēji aizvietojamas.

Lai gan «Trax» apveltīts ar «džipisku» ārieni, par braukšanu neceļos nedomājiet! Tas diez vai spēs uzveikt nopietnāku bezceļu kā «Chevrolet Aveo». Taču mēs jau sākumā uzzīmējām teorētisko mērķa pircēja portretu. Proti, auto paredzēts galvenokārt braukšanai pilsētas apstākļos - no darba uz biroju, no biroja uz veikalu, no veikala uz sporta zāli utml. -, tādēļ tādām prozaiskām lietām kā klīrensam un maziem piebraukšanas un nobraukšanas leņķiem šeit nav nozīmes.

Salons

Interjers veidots, orientējoties uz jaunās paaudzes vadītājiem. Arhitektūra nedaudz atsauc atmiņā sedanu «Cruze», bet motorollera stila mērinstrumentu panelis pārņemts no «Aveo». Priekšējā paneļa centrā goda vietu ieņēmis «MyLink» multimediju sistēmas septiņcollīgais ekrāns. Par piederību globālajai «GM» ģimenei atgādina no «Opel» aizlienētā trīsspieķu stūre. Jau pierasts, ka šādas cenas/kvalitātes kategorijas mašīnas salona paneļu apdarei izmantota vienkārša plastmasa, taču ir zināma māksla ar «soft-look» faktūras palīdzību noslēpt lētumu un jāatzīst, ka «Trax» veidotājiem tas diezgan veiksmīgi izdevies.

Garumā un platumā «Chevrolet Trax» ir mazāks par vidēju golfa klases hečbeku, taču, pateicoties augstajai jumta līnijai (1674 mm) un platajām durvīm, automobiļa priekšējos sēdekļos ir viegli iesēsties un ērti iekārtoties. Vadītāja vieta ir vienkārša un bez sevišķām pretenzijām. Sēdeklis šķiet tāds parasts – plakans, ar diezgan formālu sānu noturību.

Lai gan šādu auto visbiežāk izvēlas ļaudis, kas lielāko ceļa daļu mēros vienatnē vai divatā, tomēr «Trax» salonā ir arī visnotaļ funkcionāla aizmugurējo sēdekļu rinda. Divi pasažieri otrajā rindā var iekārtoties ērti, kā arī pietiekami daudz vietas kājām.

Plašas salona transformācijas iespējas. Kā liecina ražotāja informācija, «Trax» paredzētas astoņas dažādas sēdekļu izvietojuma konfigurācijas. Aizmugurējais sēdeklis ir dalīts proporcijā 40:60. Katrai daļai ir atsevišķi nolokāma atzveltne. Iespējams nolaist horizontālā stāvoklī arī priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltni, kā rezultātā salonā var ievietot līdz 2,3 m garus priekšmetus. Bagāžas nodalījuma tilpumu no sākotnējiem 356 litriem maksimālajā variantā var palielināt pat trīskārt.

Gaitā

Tehniskajā specifikācijā apsolītie 130 ZS sola «Trax» aizraujošu raksturu, taču 1,7-litrīgais dīzelis strādā smagnēji un salīdzinoši skaļi. Motors paātrina auto bez īpaša entuziasma, bet pietiekoši, lai iekļautos nevienmērīgajā pilsētas satiksmes straumē.

Automātiskā pārnesumkārba (pieejama tikai versijai ar dīzeļdzinēju un priekšējo riteņu piedziņu) paredzēta mierīgam braukšanas režīmam. Tai ir arī manuālais režīms, taču pārnesumu slēgšanas taustiņš novietots salīdzinoši neērti - selektora roktura kreisajā sānā.

«Trax» uz ceļa turas stingri. Paaugstinātā virsbūve līkumos svārstās salīdzinoši nedaudz. Stūre ir viegla, vāji informatīva, taču ar ļoti konkrētu nulles stāvokli.

Arī mazajam krosoveram līdzīgi kā citiem «Chevrolet» brāļiem ir pamīksta piekare. «Trax» ir kompakti izmēri, taču tā manevrēšanu pilsētas ielu šaurībā sarežģītāku padara apgrūtinātā sānu un atpakaļskata redzamība.

+ Jauneklīgs, atraktīvs izskats

+ Plašs, ērti transformējams salons

– Priekšējā bufera uzlika samazina auto «klīrensu» par 4 cm

– Nepietiekoša skaņas izolācija dīzeļdegvielas dzinējiem

Komentāri (9)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu