Šodien Kaņepes Kultūras centrā notiks universitātes studentu grupas rīkots muzeju izglītības tēmai veltīts simpozijs - «Museums Revealed», informēja simpozija rīkotāju pārstāvis Jēkabs Zemzaris.
Šodien notiks muzeju izglītībai veltīts simpozijs (1)
Simpozija mērķis ir izstrādāt pilnvērtīgu izglītības programmu muzejā vai mākslas centrā, kura atbilstu studentu, mācību un mākslas iestāžu vajadzībām. Simpozijā notiks dažādi radošie pasākumi.
Darbnīcā «Iztēlojies muzeju» plkst.17 sadarbībā ar Maiju Kurševu varēs meklēt iztēles un radošuma vietu muzejā.
Vakarā plkst.19 notiks diskusija ar muzeju darbiniekiem un ekspertiem. Tajā piedalīsies pārstāvji no Izglītības un zinātnes ministrijas, domnīcas «Creative Museum» un «kim?», kā arī Laikmetīgās mākslas centra. Diskusijā klāt būs arī Latvijas Universitātes (LU) 2. un 3.kursa antropoloģijas studenti.
«Sajūtu laboratorija» būs iespēja pieredzēt mākslu ar visām maņām, kas ļaus pāršķirt jaunu lapu muzeju izglītībā, skatītājam kļūstot par aktīvu mākslas daļu, savukārt «Skaņu stāsts» - alternatīvs audiogids - parādīs eksperimentālu pārgājienu laikā fiksētas apmeklētāju pārdomas par viņu izvēlētiem muzejiem, to vidi, kā arī mākslas un muzeju institūciju lomu.
«Kino Bize» izrādīs dokumentālo īsfilmu «Melnais piliens». Īsfilma ir studentu darbs par to, kā bērni reaģē uz laikmetīgo mākslu, kā viņi iekļaujas mākslas pasaulē kā auditorijas pārstāvji.
Kaņepes Kultūras centrā būs apskatāma arī izstāde - Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) studentes Helēnas Spridzānes kopdarbs ar Rīgas 3.arodskolas audzēkņiem.
Simpozijā studenti pētīs, analizēs un ieteiks darbības virzienus izglītības jautājumos Latvijas muzejiem un mākslas centriem, balstoties uz starptautisku muzeju izglītības paraugu pētījumiem un piemērojot to tēzes Latvijas muzeju un mākslas iestāžu papildprogrammu vajadzībām. Netradicionālajā simpozijā piedalīsies mākslas pedagogi, mācību iestāžu pārstāvji, mākslas profesionāļi un studenti, tostarp «ABLV» bankas kolekcijas izstādes »...lai gadījums kļūtu par notikumu» izglītības programmas veidotāji.
Zemzaris norādīja uz problēmu, ka muzeju pedagogu starpā nav vienotu domu par nepieciešamo izglītības veidu un veiksmīgākajiem paraugiem izglītības programmās. LU kurss problēmas risinājumam ir sagatavojis dažādus veiksmīgus alternatīvus modeļus.
Mākslas izglītības simpozija videoieraksts un tajā iztirzātās tēmas, kā arī atsevišķi studentu pētījumi un rezultāti, kā mācību materiāli tiks piedāvāti LU, LMA, kā arī būs brīvi pieejami «kim?» arhīvā.