Gadījumi, kad jāizvairās no auto neitrālā pārnesuma izmantošanas (70)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Fellowship of the Rich, CC BY-NC-ND 2.0

Daudzi autovadītāji pārāk bieži izmanto sajūgu, piemēram, ļaujot automašīnai noripot desmitiem un dažkārt simtiem metru līdz luksoforam. Tas ir neekonomiski un bīstami.

«Renault» Braukšanas skolas eksperti norāda, ka braukšana neitrālajā pārnesumā, izmantojot sajūgu, rada nevajadzīgu degvielas patēriņu un mazina kontroli pār transportlīdzekli. Ir vērts attīstīt ieradumu bremzēt ar motoru, proti - braukšanu pārnesumā, neradot papildu degvielas patēriņu.

Ja uz ceļa rodas bīstama situācija un ir nekavējoties jāpalielina braukšanas ātrums, tad gadījumā, ja vadītājs ir bremzējis ar motoru, viņam atliek vien uzspiest uz gāzes pedāļa. Savukārt, ripojot neitrālajā pārnesumā, vispirms jāpārslēdz pārnesums, tādējādi zaudējot laiku. Turklāt, ja riteņi griežas neitrālajā pārnesumā, braucot līkumā uz ceļa ar vāju saķeri, rodas liels slīdēšanas risks.

Sajūgu ieteicams izmantot šādās situācijās:

- kad auto uzsāk braukšanu,

- pārslēdzot pārnesumus,

- apstājoties, lai izvairītos no dzinēja noslāpšanas,

- avārijas bremzēšanas laikā.

Pārējos gadījumos kreisajai pēdai jābalstās uz grīdas. Ja tā vietā pēda tiek novietota uz sajūga pedāļa, tas rada nevajadzīgu sajūga nolietošanos. Ir jāatceras arī tas, ka braukšana neitrālajā pārnesumā un pārnesumā, izmantojot sajūgu, nozīmē vienu un to pašu.

Komentāri (70)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu