Daudzviet plosās sniegputenis; Latviju sasniedz atkala (47)

BNS
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: cnycompguy, CC BY-NC-ND 2.0

Sniegputeņa dēļ sliktākie braukšanas apstākļi sestdienas rītā ir Zemgalē un Vidzemes rietumu daļā, liecina uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» informācija. Saskaņā ar datiem no meteoroloģisko novērojumu stacijām Lietuvas ziemeļos līst neliels sasalstošs lietus un atkala no dienvidiem sasniedz Latviju.

Latgalē līdz šim nav bijis vērā ņemamu nokrišņu, tādēļ braukšanas apstākļi šeit ir apmierinoši, brauktuves pagaidām saglabājas sausas.

Kurzemē, mitējoties nokrišņiem, braukšanas apstākļi ir nedaudz uzlabojušies, tomēr sasnigušā sniega un apledojuma veidošanās dēļ braukšana daudzviet apgrūtināta, dažviet ir sniega sanesumi un brāzmainais vējš turpina putināt sniegu. Ceļu tīrīšana notiek atkārtoti.

Daudzviet Vidzemē un arī vietām Zemgalē turpinās pamatīgs sniegputenis, kurā redzamība brīžiem ir mazāka par vienu kilometru. Autoceļi sniegoti, vietām apledojuši, atklātās vietās veidojas sniega sanesumi.

Sinoptiķi prognozē, ka slikti braukšanas apstākļi būs arī dienas laikā. Visā valstī ceļi var apledot, vējš vietām turpinās putināt sniegu, turklāt dienas pirmajā pusē snigs vēl. Vietām, līstot lietum un tam sasalstot, autoceļi kļūs īpaši slideni, ļoti uzmanīgiem jābūt arī gājējiem.

Sniega segas biezums astoņos rītā Kurzemē bija 4-9 centimetri, savukārt Rīgā naktī uzsnigusi vidēji piecus centimetrus bieza sniega kārta, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra dati. Alūksnē, kur pēdējā diennaktī nav snidzis, saglabājas 11 centimetru dziļš sniegs.

«Latvijas Valsts ceļi» aicina autovadītājus izvēlēties ceļa stāvoklim un savām auto vadīšanas prasmēm atbilstošu braukšanas ātrumu un manieri, kā arī atgādina, ka laikapstākļu ietekmē braukšanas apstākļi var strauji mainīties. Autovadītājiem arī jāatceras, ka autoceļi sadalīti dažādās uzturēšanas klasēs un tiek tīrīti prioritārā secībā, proti, vispirms tiek tīrīti un apstrādāti valsts galvenie un pēc tam reģionālie un vietējie autoceļi atbilstoši to uzturēšanas klasei.

Komentāri (47)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu