«Dunlop» prezentē «viedās riepas» labākai auto vadāmībai (5)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Ženēvā notiekošajā auto izstādē «Goodyear Dunlop Tires Europe» atklāja jaunu riepu koncepciju, kas ir izstrādāta ar nolūku uzlabot automašīnas stabilitāti bremzēšanas gadījumos un pagriezienos. To nodrošinās tiešā saite starp riepā iegulto mikroshēmu un automašīnas borta datoru, informē riepu ražotājs. 

Inovatīvās sistēmas pamatā ir tehnoloģija, kas izmanto mikroshēmu, kura ir piestiprināta riepas iekšpusē un nosūta riepas spiediena, temperatūras un identifikācijas datus uz transportlīdzekļa datoru.

Izmantojot šo informāciju, automašīnas centrālā datora sistēma spēj automātiski uzlabot transportlīdzekļa garenisko un sānisko vadību, lai nodrošinātu uzlabotu braukšanas sniegumu.

Jaunie uzlabojumi samazina automašīnas bremzēšanas ceļa garumu līdz ieslēdzas ABS, kā arī nodrošina uzlabotu darbību pagriezienos, labāku novirzīšanās stabilitāti un optimizētas stabilitātes vadības sistēmas, balstoties uz riepas sniegtajiem izpētes datiem.

«Mūsdienu uzlabotās transportlīdzekļu vadības sistēmas var lieliski izmantot, lai apstrādātu un izmantotu specifisko informāciju, kas tiek saņemta no riepas. Mēs vienmēr esam sapratuši, ka ja iegūsim šo informāciju, tad pēc varam sasniegt jaunus autovadīšanas snieguma līmeņus. Šodien demonstrētais koncepts ir pirmais jau reālais solis šajā virzienā, jo no riepas saņemto informāciju mēs sākam izmantot vispārējās autovadīšanas pieredzes uzlabošanai un papildināšanai, un tas ir ievērojams solis uz priekšu,» skaidro «Goodyear Dunlop» vecākais inženieris Marks Engels.

«Riepu īpašības ievērojami mainās, un liela loma ir riepu veidam, skābekļa un spiediena daudzumam tajā, kā arī temperatūrai. Ja transportlīdzeklis zina šīs dinamiskās īpašības, tā vadības sistēmas var tās izmantot un nodrošināt uzlabotu vispārējo sniegumu,» norāda Engels.

Jaunās tehnoloģijas riepās mikroshēma ir ievietota nevis diskā, bet gan pašās riepās. Tā kā mikroshēma ir ievietota riepas iekšpusē, tad atšķirībā no sistēmām, kas ir uzstādītas uz ventiļa kājas, to nevar sabojāt riepas montāžas laikā. Kad patērētāji savas riepas aizstās ar jaunām, kurās ir ievietotās mikroshēmas, viņi varēs turpināt izmantot jaunās sistēmas priekšrocības.

«Goodyear Dunlop» jauno sistēmu ir uzstādījis savām «SportMaxx RT» riepām. Šobrīd tiek pārbaudīta riepu ieviešana tirgū. Sistēmu ir izstrādājis «Huf», kas ir automobiļu industrijas mehānisko un elektrisko bloķēšanas sistēmu, riepu spiediena pārraudzības sistēmu un telemātikas sistēmu vadošais ražotājs visā pasaulē.

Komentāri (5)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu