Amizantākie paskaidrojumi pēc ceļu satiksmes negadījumiem (4)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir apkopojis dīvainākos paskaidrojumus par ceļu satiksmes negadījuma (CSNg) apstākļiem, kurus autovadītāji apraksta savos iesniegumos, ilustrējot situāciju vai savu rīcību. Kā liecina LTAB dati, kuriozu situāciju netrūkst. Autovadītāji atzīstas zālītes pīpēšanā, citē ekspremjeru Andri Šķēli un uzskata, ka avārijā iesaistītā automašīna ir «izskrējusi no debesīm», «Apollo» stāsta LTAB.

LTAB rīcībā esošā informācija liecina, ka nereti autovadītāji, kuri izraisījuši CSNg, nav spējīgi skaidri izteikt savas domas, paskaidrojumi par avārijas iemesliem ir vienos ķeburos, teksts nav salasāms. Bieži vien tam par iemeslu kalpo izdzertais alkohola daudzums un fakts, ka autovadītājs ir tādā alkohola reibumā, ka atrodas gandrīz horizontālā stāvoklī. Tomēr, neraugoties uz nesakarīgo runu, tie mēģina pārliecināt Ceļu policiju par savu nevainību.

«Jautru situāciju netrūkst. Autovadītāji nekautrējas norādīt, ka regulāri brauc alkohola reibumā, norādot izdzertā un izpīpētā daudzumu. Tāpat paskaidrojumos netrūkst komentāru par blondīnēm, automašīnu markām, kā arī cilvēku pielīdzināšana dažādiem mājlopiem. Tomēr kuriozākais, ka autovadītāji pārsvarā tic tam, ko viņi stāsta, uzskatot, ka par avārijas cēloni ir uzskatāms kāds ārējais spēks, kā arī noliedz acīmredzamo, piemēram to, ka pats ir vadījis transportlīdzekli, ar kuru izraisīts negadījums», stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Lai radītu nelielu priekšstatu par autovadītāju sniegtajiem paskaidrojumiem, LTAB ir apkopojis spilgtākos skaidrojumus no OCTA izmaksu lietām.

  • Nekādus medikamentus pēdējā pusgada laikā neesmu lietojis. Pēdējo reizi «zāļīte» pīpēju vakar vakarā. Par manu veselību sūdzību nav.
  • Man vadītāju tiesību nav un nekad nav bijis. Es braucu bez vadītāja apliecības apmēram 30 gadus, jo man ir veselības problēmas, jo es nevaru iziet medicīnisko komisiju.
  • Kā pieredzējis autovadītājs (pēc runīgās sievas vārdiem viņas vīrs tāds arī ir), pamanījās iebraukt stāvošā transporta līdzeklī? Manuprāt, to veiksmīgi var izdarīt tikai akls vai ļoti slims, vai aizmidzis, vai galīgi piedzēries vadītājs, vai arī, lietojot bijušā premjera Andra Šķēles terminoloģiju, pilnīgs kretīns.
  • Braucu ar mammu. Ietriecāmies mašīnā, mamma nobijās un mēs aizbraucām no notikuma vietas.
  • Nekustama īpašuma man nav. Ir vienīgi kustamais, un tas esmu es pats.
  • Neko neatceros, nezinu, kas tā bija par mašīnu, kas to vadīja un kur notika negadījums. Domāju, ka pats pie stūres nebiju. (Persona paskaidrojumā norādīja, ka ir izdzērusi 10 pudeles alu un 400 gramus «šņabja»).
  • No debesīm izskrēja» VW Passat»
  • Automašīna ar izlaiduma gadu 1998, priekš Rīgas pilsētas ir ekskluzīva automašīnas modele.
  • Puisis mani nosauca par blondīni, kā arī daudzos citos necenzētos vārdos. [..] Logs bija pusvērts un kliedzot ausī viņš teica, ka es esmu mazā «cūka». Pēc kā viņš ar savu divriteni aizbrauca un, lai atriebtos atgriezās ar automašīnu.
  • Gribot pabaidīt es viegli uzstūmos vienreiz un aizbraucu projām, tādā veida ieriebjot viņām un līdz ar to es nomierinājos un aizbraucu. Man nebija ļauna nodoma bojāt auto, jo viegli uzstūmos, lai pabaidītu. Gan ar divriteni, gan auto braucu alkohola reibumā. Nepatīkamas lietas es precīzi neatceros, bet zinu, ka mani kaut kas aizskāra, kā rezultātā gribēju pierādīt, ka man arī ir auto.
  • No trolejbusa izlekušais vīrietis turpināja lamāties, spļaut uz manu mašīnu un atvērt/aizvērt manas mašīnas durvis.
  • Gribēju apdzīt mašīnu, kura izlīda pirmajā pagriezienā, iesāku manevru, viņš pēkšņi sāka iegriezties, otrajā pagriezienā sajutu dūrienu.

Mani vilka ļoti ātri, ap 120 kilometriem stundā. Tāpēc automašīnu mētāja no vienas ceļa puses uz otru. Piekrītu, ka esmu vainīgs CSNg, taču velkošās automašīnas vadītājs mani uz to izprovocēja. Kad sadūros ar pretim braucošo automašīnu, velkošās automašīnas vadītājs atāķēja sakabi un aizbrauca. Es atstāju savu automašīnu un arī aizgāju.

Komentāri (4)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu