Jauni pavedieni pazudušās Malaizijas lidmašīnas lietā (28)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/Scanpix

Eksperti secinājuši, ka pazudušās «Malaysia Airlines» lidmašīnas pilots varētu būt apzināti lidojis tā, lai netiktu uztverts ar radariem, vēstī ārvalstu mediji.

«Reiss Nr.370 lidoja Indonēzijas gaisa telpas rajonā pēc tam, kad bija pazudis no Malaizijas radaru ekrāniem. Lidmašīnas pilots varēja apzināti izvēlēties šādu maršrutu, lai izbēgtu no lidmašīnas pamanīšanas radaros,» pastāstījis kāds avots Malaizijas valdībā.

Pēc vairāku valstu radaru datu apstrādes speciālisti secinājuši, ka pazudusī lidmašīna sākumā lidoja netālu no Indonēzijas ziemeļu daļas, bet pēc tam veica pagriezienu Indijas okeāna virzienā. Turklāt avots zināja teikt, ka lidmašīna nešķērsoja Indonēzijas gaisa telpu. Iepriekš Malaizijas varasiestādes jau bija izvirzījušas versiju, ka lidmašīna «apzināti mainīja kursu».

Kā vēstīts, šajā nedēļas nogalē lidmašīnas meklēšanas darbos noticis nozīmīgs pavērsiens, jo Ķīnas kuģim okeānā izdevies uztvert signālu, kas varētu būt pazudušās lidmašīnas «melnās kastes».

Lidmašīnas atlūzu meklēšanas darbos iesaistīti plaši spēki, jo lidojumu ierakstus saturošā «melnā kaste» avārijas signālu raida aptuveni 30 dienas, kad izlādējas tās baterijas. «Malaysia Airlines» lidmašīna ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda 8.martā, nezināmu iemeslu dēļ mainot kursu lidojumā starp Kualalumpuru un Pekinu, vēstīja LETA.

«Melnās kastes» atrašana ir izšķirošs faktors, lai noskaidrotu patiesību, kas notika ar mīklaini pazudušo lidmašīnu.

Ķīnas meklēšanas kuģis «Haixun 01» vārgu signālu uztvēris piektdien, bet sestdien uztverts 90 sekunžu ilgs signāls.

Uz attiecīgo vietu devušies meklēšanas darbos iesaistītie Austrālijas kuģi un lidmašīnas, kam ir jaudīgāka uztveršanas aparatūra.

Lidmašīnas atlūzu starptautiskās meklēšanas operācijas koordinators atvaļinātais gaisa maršals Anguss Hjūstons pavēstīja, ka pēc satelītu datiem koriģēta atlūzu meklēšanas zona, kas atbilst teritorijai, kurā Ķīnas kuģis uztvēra signālu.

Austrālija paziņoja, ka uztvertais signāls vieš cerības, vienlaikus brīdinot, ka pagaidām nav gūti pārliecinoši pierādījumi par iespējamu lidmašīnas «melnās kastes» atrašanu.

«Mums ir cerības, bet pagaidām nav pārliecības. Šī ir vissarežģītākā meklēšanas operācija cilvēces vēsturē, mēs meklējam lidmašīnu, kas atrodas ļoti dziļa okeāna pašā dibenā un tā ir ļoti, ļoti plaša meklēšanas zona,» norādīja Austrālijas premjerministrs Tonijs Abots.

«Mēs noteikti izmantojam pilnīgi visu, kas ir mūsu rīcībā, un, kaut arī mēs esam iesaistījuši mūsu gaišākās galvas un labākās tehnoloģijas, mums jābūt ļoti piesardzīgiem, lai neizdarītu pārsteidzīgus secinājumus,» brīdināja Abots.

Daži eksperti norāda, ka uztvertais 37,5 kHz signāls var nākt tikai no kādas avārijas bākas, taču citi pauduši šaubas, norādot, ka avārijas vietā vajadzētu uztvert divus signālus. Ķīnas kuģim signālu nav izdevies ierakstīt, jo tas uztverts negaidīti un ātri pārtrūcis pirms eksperti paspējuši reaģēt.

Plānots, ka svētdien nomaļo zonu, kuras tuvumā fiksēts signāls, pārmeklēs desmit militārās lidmašīnas, divas civilās lidmašīnas un 13 kuģi.

Komentāri (28)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu