Šogad regulators saņēmis vairāk sūdzību par bankām (16)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: net_efekt, CC BY-NC-SA 2.0

Šogad pirmajos trīs mēnešos Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK) saņemtas 67 kredītiestāžu klientu sūdzības. Salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni sūdzību skaits audzis - pērn pirmajā ceturksnī FKTK saņēma 45 banku klientu sūdzības.

No šogad pirmajā ceturksnī saņemtajām sūdzībām 51 tika saņemta no fiziskām personām, bet 16 - no juridiskām personām. 12 reizes klienti FKTK sūdzējušies par noguldījumiem un kontu apkalpošanu, deviņas reizes - par kreditēšanas pakalpojumiem, astoņas sūdzības saņemtas par komisijas maksām un tikpat daudz arī par eiro ieviešanu. Sešas sūdzības saņemtas par maksājumu kartēm un bankomātiem, četras sūdzības par zvērinātu tiesu izpildītāju rīkojumu izpildi, vēl četras - par sadarbību, un pa divām sūdzībām saņemts par maksājumiem, finanšu instrumentiem un valūtas kursa atspoguļošanu, liecina FKTK apkopotie dati.

No pirmajā ceturksnī 67 saņemtajām sūdzībām un iesniegumiem 13 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par «SEB bankas» darbību, 12 par «Swedbank» darbību, desmit sūdzības tika saņemtas par bankas «Citadele» darbību, deviņas par «DNB banku», septiņas par «PrivatBank» un sešas par «Norvik banku». Četras sūdzības iesnieguši «Nordea Bank» Latvijas filiāles klienti, divas sūdzības bija par visām Latvijas bankām, un pa vienai sūdzībai FKTK saņēmusi no «Baltikums Bank», «Baltic International Bank», «Danske Bank» Latvijas filiāles un «SMP Bank» klientiem.

Visos gadījumos, kad klients sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus. Izskatot 58 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, piecās sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām. Izskatot četrās sūdzībās minēto, konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā.

FKTK atzīmē, ka saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs. Sniegtie dati jāaplūko šo rādītāju kontekstā.

Jau ziņots, ka 2013.gadā kopumā FKTK saņēma 172 kredītiestāžu klientu sūdzības.

Komentāri (16)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu