«1188» sāk veidot mobilo telefonu numuru datu bāzi

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Uzziņu dienests «1188» sācis veidot mobilo telefonu numuru datu bāzi, kurai ikviens var pievienot savu mobilā telefona numuru, portālu «Apollo» informēja uzņēmumā «Lattelecom».

Ja mobilā numura lietotāju kāds meklēs ar uzziņu dienesta «1188» starpniecību, operators varēs vai nu sniegt kontaktus, vai savienot ar adresātu, neizpaužot numuru, vai arī bez maksas īsziņā nosūtīt informāciju par personu, kura vēlas sazināties ar numura lietotāju.

Ja cilvēks vēlas, viņš var atklāt gan savu tālruņa numuru, gan arī adresi. Taču viņš var izvēlēties, lai viņa dati pēc pieprasījuma netiktu atklāti. Tādā gadījumā, ja kāds par tiem interesēsies, klients par to tiks informēts ar bezmaksas SMS, piemēram: «Ar Jums vēlējās sazināties Jānis Bērziņš, tālrunis XXXXXXXX.» Šajā gadījumā meklējamā klienta numurs netiks izpausts.

Lai izvairītos no situācijas, ka ar līdzīgu vārdu un uzvārdu ir vairāki cilvēki un būs grūti izšķirt, kad tiek meklēts tieši konkrētais cilvēks, «1188» iesaka iedzīvotājiem, kas vēlas savu mobilo numuru ievietot datu bāzē, norādīt par sevi kādu papildu informāciju — vismaz pilsētu vai nodarbošanos.

«Uzziņu dienests «1188» garantē, ka šāda datu bāze ir droša un neviens numurs netiks nodots trešajām personām bez tā īpašnieka piekrišanas — katrs varēs pats izvēlēties, kādu informāciju par sevi sniegt, kā arī pieņemt lēmumu, vai kontaktēties ar personu, kura vēlas sazināties,» uzsver «Lattelecom BPO» valdes priekšsēdētāja Ilze Zoltnere, piebilstot, ka tālruņa numuri tiks izmantoti tikai «1188» uzziņās.

«1188» šādas datu bāzes izveidošanu pamato ar to, ka dienesta operatori saskārušies ar gadījumiem, kad ir ļoti svarīgi atrast kādu cilvēku, kurš neatrodas savās mājās vai darbā pie fiksētā tālruņa. Piemēram, zvana no skolas, lai informētu par kādu atgadījumu ar bērnu, taču vecāku tālrunis nav atrodams, vai arī zvana kaimiņi, jo mājās neviena nav, bet ir applūdis dzīvoklis, un daudziem citiem.

Saskaņā ar uzziņu dienesta «1188» apkopotajiem datiem 70% no visiem «1188» saņemtajiem zvaniem tiek veikti no mobilajiem tālruņiem — daudziem iedzīvotājiem fiksētā tālruņa numura nav vispār un mobilais tālrunis ir vienīgais saziņas veids.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu