«Accenture»: teorētiķi un ražotāji sociālo tīklu izmantošanā sagaida ko varenu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Scanpix/AP

Daloties ar interesantiem rakstiem un savām domām par notikumiem sociālajos tīklos, cilvēki pasīvi izmanto pieejamos rīkus, savukārt teorētiķi un ražotāji sagaida ko varenu - kā revolūcijas, intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» norādīja informācijas tehnoloģiju (IT) kompānijas «Accenture» Latvijas filiāles vadītājs Maksims Jegorovs.

Sociālo tīklu izmantošana ir viena no aktualitātēm, kas minēta arī globālās kompānijas «Accenture» vīzijā par 2012.gadu. Jegorovs vērtēja, ka risinājumi būs visdažādākie un tagad sākas svarīgākais. «Tas ir sociālais eksperiments: kā izmantosim tādas platformas kā «Facebook» un «Foursquare», kā tās mainīs sabiedrību,» norādīja «Accenture» pārstāvis.

Viņš piebilda, ka patlaban notiek aktīva eksperimentēšana un top modeļi. Piemēram, cilvēki salīdzina cenas veikalos un interneta veikalos. Jautājums, pie kā tas novedīs un kā mainīsies modelis. Jegorovs atzina, ka diez vai fiziski veikali pazudīs, drīzāk parādīsies fizisko un virtuālo pieeju simbioze.

«ASV aktīvi eksperimentē apģērbu tirgotājs «Macy's» un citi, ir bijis jau pietiekoši daudz eksperimentu, kuros izveidoti dzīvotspējīgi modeļi. Iepriekšējā gadā dažādas pieejas izmēģināja «GAP», «JC Penny» un «Nordstrom»,» teica Jegorovs.

Runājot par tehnoloģijām, kuras var izmantot biznesa iespēju uzlabošanai un kuras varētu noderēt, piemēram, ražotājiem vai tirgotājiem, viņš vērtēja, ka tas ir atkarīgs no attiecīgā uzņēmuma attīstības posma.

«Piemēram, pirms diviem gadiem mikrofonu ražotājam «JZ Microphones» bija vajadzīga klientu attiecību vadības sistēma. Ja to piedāvātu «Accenture», cena būtu, sākot no diviem miljoniem dolāru (viena miljona latu). Kāda cita kompānija piedāvātu «Microsoft Dynamics» ieviešanas darbus par 50 000 dolāru (25 000 latu), mazāka kompānija piedāvātu cenu 5000 dolāru (2500 latu). Rezultāts bija tāds, ka uzņēmums nopirka par pieciem dolāriem (2,5 latiem) mēnesī abonementu [mākoņskaitļošanas risinājumā] «Salesforce.com». Daudzi Latvijas uzņēmumi nav lieli, un jāskatās uz šādiem risinājumiem,» skaidroja Jegorovs.

Kā vēl vienu tendenci viņš minēja milzīgo apkopoto datu izmantošanu. Viņš norādīja, ka pienācis laiks sākt izmantot šos datus. «Piemēram, nekad agrāk Rīgā nezinājām, kur, cikos, cik daudz vajag transporta, jo fiziski to nevarēja zināt. Tagad cilvēki pīkstina savus e-talonus un zinām šo informāciju. Ir jāsāk to izmantot,» piemēru minēja «Accenture» pārstāvis.

«Accenture» ir starptautiska biznesa konsultāciju, tehnoloģisko risinājumu un ārpakalpojumu kompānija ar vairāk nekā 244 000 darbinieku, kuri apkalpo klientus vairāk nekā 120 valstīs.

«Accenture» Latvijas filiāle reģistrēta 2002.gada 1.martā. Filiāles apgrozījums finanšu gadā, kas beidzās 2010.gada 31.augustā, bija 10,93 miljoni latu, bet peļņa - 1,78 miljoni latu. Gadā, kas beidzās 2011.gada 31.augustā, «Accenture» Latvijas filiāle saglabājusi iepriekšējo gadu tendenci, palielinot darba īpatsvaru ilglaicīgos projektos, kā arī vairāk iesaistoties projektos ārpus Skandināvijas reģiona. Tas savukārt atspoguļojās neto apgrozījuma pieaugumā par apmēram 18%. Filiāles darbinieku skaits turpināja pieaugt ar ātrumu 7,34% gadā. To skaits pārsniedz 400.

Latvijas «Accenture» filiāle specializējusies iegultajās sistēmās, mobilajās sistēmās, ir Latvijā nozīmīgs biznesa vadības programmatūras «SAP» spēlētājs, bet Eiropas līmenī atzīta ir «Oracle» programmatūras «Siebel» grupa.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu