Arvien biežāk izkrāpj naudu, slēpjoties aiz lielu uzņēmumu nosaukumiem (8)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: dustball, CC BY-NC 2.0

Saskaņā ar «Kaspersky Lab» veikto [s:47700] hakeri ir sākuši arvien biežāk veidot interneta resursus, kas atdarina finanšu uzņēmumu tīmekļa vietņu izskatu, lai iegūtu konfidenciālu informāciju un zagtu naudu no interneta lietotāju kontiem, «Apollo» informēja uzņēmumā.

Statistika liecina, ka pikšķerēšanas uzbrukumu ar populāru banku, maksājumu sistēmu vai interneta veikalu nosaukumu izmantošanu īpatsvars 2013.gadā bija 31,45%, kas ir par 8,5 procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš. Pikšķerēšana ir nelikumīgs veids, kurā no interneta lietotāja ar viltu mēģina iegūt lietotāja slepenu informāciju, piemēram, lietotāju vārdus, paroles, kredītkaršu numurus.

Pagājušajā gadā «Kaspersky Lab» izstrādājumi pasargāja no pikšķerēšanas 39,6 miljonus personu. Saskaņā ar mākoņinfrastruktūras «Kaspersky Security Netwok» datiem visstraujāk ir audzis to uzbrukumu skaits, kas izmanto banku nosaukumus: tie veidoja 70,6% no visas finanšu pikšķerēšanas pret 52% 2012.gadā. Turklāt šāda veida uzbrukumu kopējā daudzumā banku zīmolu ir kļuvis divreiz vairāk — 22,2%.

Iegūtā informācija liecina, ka ļaundari visbiežāk darbojas lielu uzņēmumu nosaukumu aizsegā: aptuveni 60% pikšķerēšanas uzbrukumu ir izmantoti 25 zīmolu nosaukumi.

Maksājumu sistēmu jomā statistika ir vēl viendabīgāka: 88,3% šīs grupas uzbrukumu noziedznieki atdarināja tikai četru organizāciju tīmekļa vietnes — «PayPal», «American Express», «Master Card» un «Visa».

Runājot par interneta veikaliem, nosaukums «Amazon» jau vairākus gadus tiek ekspluatēts visvairāk: analizētajā periodā šī uzņēmuma nosaukums tika izmantots 61% ar tiešsaistes tirdzniecību saistīto pikšķerēšanas uzbrukumu. Ievērojami atpaliekot no «Amazon», pirmajā trijniekā vēl ietilpst «Apple» tīmekļa veikali un interneta izsoļu vietne «eBay».

Līdztekus finanšu organizāciju tīmekļa resursiem hakeri bieži vilto sociālo tīklu vietnes. 2013.gadā uzbrukumu, izmantojot «Facebook» un tamlīdzīgu resursu lapu atdarinājumus, īpatsvars ir palielinājies par 6,8 procentpunktiem līdz 35,4%, izpētījis uzņēmums.

Komentāri (8)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu