ASV vēlētāji ar viedtelefonu varēs atmaskot politiķu sponsoru melus (12)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Amerikāņu vēlētāji gaidāmās prezidenta un kongresa priekšvēlēšanu kampaņas laikā ar viedtelefona palīdzību varēs atmaskot politiķu sponsoru puspatiesības un melus, raksta informācijas tehnoloģiju portāls «TechCrunch».

Kā skaidro portāls, «Apple» «iPhone» telefoniem domātā aplikācija «Super PAC App» darbojas, ja telefonu tur televizora tuvumā, kamēr atskan kāda no tā saukto «politisko rīcības komiteju» sponsorēta reklāma. Aplikācija atpazīst reklāmu pēc skaņu celiņa, sameklē to datubāzē un telefona displejā parāda, kuri no reklāmā izteiktiem apgalvojumiem ir nepatiesi vai maldinoši.

Aplikācija internetā savienojas ar vairāku nevalstisko tā saukto «sargsuņu» organizācijām, kas pārbauda politisko partiju un līderu apgalvojumu patiesumu, neatkarīgi no partijas piederības. Tas nozīmē, ka, ja reklāmā apgalvo, ka politiķis A ir «vienmēr» balsojis par augstākiem bērnu pabalstiem, aplikācija varētu teikt - «principā jā, bet viņš to nedarīja 2003. un atkal 2007.gadā». Vienlaikus aplikācija parāda īsu kopsavilkumu par attiecīgas reklāmas sponsora «PAC» finansēm.

Aprakstot «Super Pac App», cits portāls «The Unofficial Apple Weblog» (TUAW) aizrāda, ka par aplikācijas sniegto informāciju un secinājumiem lietotājiem jābūt nedaudz skeptiskiem.

«Neiedomājieties, ka aplikācija lems par to, vai reklāma ir burtiski patiesa. Tā sniegs saiknes ar organizācijām, kas pārbauda faktus, un ar rakstiem, kas attiecas uz reklāmu, kuros arī var parādīties sava «politiskā dienas kārtība»,» raksta TUAW autors Mels Mārtins.

«Super» PAC ir jauna veida organizācijas, kas ASV gandrīz neierobežoti var vākt naudu un to tērēt noteikta kandidāta vai politiskas partijas atbalstam. Aplikāciju izstrādājuši Masačūsetsas tehniskās universitātes mediju laboratorijas speciālisti, kas dibinājuši nelielu uzņēmumu «Glassy Media».

Kā ziņo cits IT un sociāliem tīkliem veltīts portāls «Masheable», «Super PAC App» izmanto līdzīgu tehnoloģiju vairākām tā sauktajām «dziesmu atpazīšanas» aplikācijām kā «Shazam» un «Sound Hound». Pietuvinot telefonu skaļrunim, kur skan lietotājam nepazīstama mūzika, aplikācija ieraksta tās fragmentu, salīdzina ar datubāzi un parāda dziesmas nosaukumu, izpildītāju un citus datus.

Komentāri (12)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu