«ATR-72» bojāeja: pilotu saruna 30 sekundes pirms katastrofas

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: SCANPIX/RIA NOVOSTI

Pie Tjumeņas avarējušās lidmašīnas «ATR-72» pilotu sarunas liecina par to, ka katastrofu izraisīja fakts, ka lidmašīna netika apstrādāta ar pretapledošanas šķidrumu, ziņo «Ria Novosti», atsaucoties uz telekanāla «Rossija 1» rīcībā nonākušo pilotu sarunu ierakstu.

Ierakstā dzirdamas pēdējās 30 sekundes pirms lidmašīnas nogāšanās.

Pēc sarunu atšifrējuma noprotams, ka pēc autopilota ieslēgšanas lidmašīna sākusi drebēt. Ekipāžas komandieris pārgājis uz mehānisko rokas vadību, taču lidmašīna krasi sasvērusies uz labo pusi un sākusi zaudēt augstumu. Piloti centušies izlīdzināt augstumu, taču «ATR-72» turpinājis zaudēt augstumu un sācis svērties uz kreiso sānu.

«UTair», 120tais. Krītam!» telekanāls citējis ekipāžas komandiera vārdus. Ekipāža nepaspēja dispečeram paziņot, ka lidmašīnu piemeklējusi nelaime. Sižetā izteikts minējums, ka pirmais pilots sajaucis lidmašīnas iekšējās komunikācijas pogu ar radiosakaru pogu, tāpēc saruna fiksēta tikai lidmašīnas automātiskajā rakstītājā.

Kā pierādījums tam, ka avārijas iemesls bija lidmašīnas neapstrādāšana ar pretapledošanas šķidrumu, tiek minēts izvilkums no telegrammas, ko Krievijas aviācijas pārvalde pārsūtījusi pasažieru pārvadātājiem 6.aprīlī.

No tās izriet, ka Tjumeņas lidostas gaisa dienests rupji pārkāpis drošības noteikumus. Lidmašīna stāvējusi lietū un sniegā astoņas stundas, taču tā tomēr netika apstrādāta ar nepieciešamo šķidrumu.

Pieredzējis Krievijas lidotājs Mihails Markovs komentējis, ka pēc pilotu sarunām var noprast, ka runa ir par apledojumu uz spārna augšējās apmales un stabilizatora.  
 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu