Auto īpašniekiem zināšanas par «Bonus - Malus» sistēmu nav pilnīgas (12)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: James Maskell, CC BY-NC-SA 2.0

Auto īpašnieku zināšanas par «Bonus - Malus» vērtēšanas sistēmu nav pilnīgas, jo tikai 5% no auto īpašniekiem zina, ka «Bonus - Malus» klašu piešķiršanā tiek ņemti vērā pēdējie 11 gadi, bet lielākā daļa aptaujāto uzskata, ka «Bonus - Malus» klases noteikšanā ikgadējā apdrošināšanas perioda dienu skaits nav būtisks, šodien preses konferencē sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

«To, ka «Bonus - Malus» klasē tiek ņemts vērā izraisīto ceļu satiksmes negadījumu jeb apdrošinātāja pieņemto lēmumu par atlīdzības izmaksu skaits, zina lielākā daļa aptaujāto auto īpašnieku. To, ka obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas periodam katru gadu jābūt vismaz 275 dienām, zina tikai 10% aptaujāto auto īpašnieku,» sacīja Stengrevics.

To, ka «Bonus - Malus» klase ietekmē OCTA polises cenu, zina 78% aptaujāto auto īpašnieku, un tikai 1% domā, ka cenu tas neietekmē. Savukārt par citiem jautājumiem zināšanas jau ir nepietiekamas, piemēram, tikai 35% aptaujāto zina, ka «Bonus - Malus» klases tiek piešķirtas auto īpašniekam. 35% kļūdaini uzskata, ka tās tiek piešķirtas konkrētam transporta līdzeklim, bet 30% domā, ka klases tiek piešķirtas autovadītājam.

Tāpat auto īpašnieki nezina, ka «Bonus - Malus» klašu piešķiršanā tiek ņemti vērā apdrošināšanas vēstures dati par pēdējiem 11 gadiem, jo 65% uzskata, ka ņem vērā tikai pēdējā gada datus.

Stengrevics piebilda, ka kopumā 45% auto īpašnieku uzskata, ka «Bonus - Malus» vērtēšanas sistēma ir objektīvs līdzeklis OCTA polises cenas noteikšanai, taču 23% tā arī nesaprot, kā «Bonus - Malus» klase var ietekmēt OCTA cenu.

Pēc 15.septembrī veiktā ikgadējā pārrēķina 69% jeb 849 298 auto īpašniekiem ir tā saucamās labās «Bonus - Malus» klases jeb no 7.klases līdz 17.klasei. 11% no visiem auto īpašniekiem ir piešķirta visaugstākā - 17.klase.

Savukārt 2% auto īpašnieku jeb 27 236 ir piešķirta kāda no «sliktajām» «Bonus - Malus» klasēm - no 1.klases līdz 5.klasei. Vismaz puse no šiem auto īpašniekiem ir juridiskās personas.

353 310 jeb 29% no auto īpašniekiem ir piešķirta sākotnējā jeb neitrālā «Bonus - Malus» klase - 6.klase.

LTAB dati liecina, ka pēc ikgadējā «Bonus - Malus» klašu pārrēķina par nepilniem 12% palielinājies autoīpašnieku skaits ar zemāko riska jeb 17.«Bonus - Malus» klasi. Zemākā apdrošināšanas riska «Bonus - Malus» klasē patlaban ierindojas vairāk nekā 70 000 autoīpašnieku.

Apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas «Bonus - Malus» klases tiek pārrēķinātas katru gadu. Tas tiek darīts, ņemot vērā auto īpašnieku apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem. Pārrēķinot «Bonus - Malus» klases, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto ceļa satiksmes negadījumu skaits pēdējo 11 gadu laikā.

Kā liecina LTAB dati, pēc 15.septembra pārrēķina «Bonus - Malus» klase palielinājusies 33 000 autoīpašnieku.

Komentāri (12)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu