Avārijās vainojams kreisais pagrieziens

Apollo
0 komentāru

Čaka un Pērnavas ielas krustojums, kurā ir vērojama ļoti intensīva satiksme, uzskatāms par vienu no bīstamākajiem pilsētā pēc tajā notikušo ceļu satiksmes negadījumu skaita. Šīs vietas problēmu eksperti saskata kreisajā pagriezienā, kas atļauts trijos no četriem virzieniem. Taču, ja to aizliegtu, vadītāji, lai apgrieztos, būtu spiesti pārbraukt pāri Zemitānu tiltam, savukārt, ja veidotu papildu pagriezienu joslas ar atsevišķu luksoforu, samazinātos krustojuma caurlaidība un veidoties sastrēgumi. Risinājumus sniegs pašvaldības pasūtītais krustojuma tehniskais būvprojekts.

Avārijās vainojams kreisais pagrieziens

Foto: AFI

Laika posmā no 2002. līdz 2004. gadam Čaka un Pērnavas ielas krustojumā tika reģistrēti 229 ceļu satiksmes negadījumi. Pēc šī rādītāja tas atpaliek no nedēļu iepriekš «Dienā» aprakstītā Maskavas–Krasta–Slāvu ielas krustojuma (243 negadījumi), taču pēc cietušo skaita ir priekšgalā — šeit gāja bojā 27 cilvēki, iepriekšminētajā — 10.

Pagriezienu haoss

«Kad stāvi veselu minūti uz pagrieziena un tev priekšā un no aizmugures nepārtraukti ir citas mašīnas, sāc minēt, kas tevi palaidīs, kas nē, tāpēc jautājums braukt vai nebraukt kļūst par tīras intuīcijas lietu,» «Dienai» stāsta Oļegs, kurš reizi divās dienās šķērso minēto krustojumu, lai tiktu uz fitnesa klubu «Georgs 5», kas atrodas pie Zemitāna tilta.

Ilgās stāvēšanas iemesls ir kreisie pagriezieni, kas atļauti trijos no četriem iespējamiem virzieniem. Viena josla kreisajam pagriezienam atvēlēta tiem, kas brauc no Zemitāna tilta un griež uz Pērnavas ielu. Luksofors tur strādā tā, ka griezt pa kreisi un braukt taisni visi sāk vienlaikus, turklāt tie, kas griežas, spiesti ilgi gaidīt tos, kas brauc taisni, un tikai pēdējā brīdī tiek cauri. Čaka ielā virzienā no centra kreisajam pagriezienam uz Pērnavas ielu atvēlētas pat divas joslas.

Kā novēroja «Diena», Čaka ielas josla, kas ļauj braukt taisni (abos virzienos), vienmēr ir noslogota — to izmanto ne tikai vieglais transports, bet arī 18. un 23. maršruta trolejbusi, kā arī vairāki maršruta taksometri. Tāpēc pagriezienu veicošās mašīnas gandrīz vienmēr ir spiestas gaidīt, kamēr taisni braucošiem iedegsies sarkanā gaisma. Rezultātā ceļa vidū veidojas sastrēgums. Ja kādam no vadītājiem trūkst pacietības palaist taisni braucošos un viņš cer izspraukties tiem cauri, ir liela iespējamība, ka notiks spēkratu sadursme.

Domas dalās

«Dienas» aptaujātie eksperti pārliecināti, ka situāciju iespējams mazliet uzlabot, pat bez ievērojamiem finanšu ieguldījumiem. «Tur viss haoss veidojas, jo trijos no četriem virzieniem ir atļauts pagrieziens pa kreisi. Kāds no tiem noteikti būtu jāaizliedz,» saka raidījuma «Zebra» veidotājs Pauls Timrots.

Šādam viedoklim piekrīt arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) ceļu drošības audita daļas priekšnieks Ziedonis Lazda. Tomēr, viņaprāt, ideālais variants būtu nevis aizliegt, bet paredzēt kreisajam pagriezienam gan atsevišķu joslu, gan arī fāzi luksoforā, tādējādi nodrošināt to, lai pagrieziena laikā neviens taisni braucošais auto nebūtu jāpalaiž. «Diemžēl šādas pārmaiņas, visticamāk, samazinās krustojuma caurlaides spēju, kā dēļ sāks veidoties vēl lielāki sastrēgumi. Līdz ar to kārtējo reizi nākas secināt, ka šeit nepieciešama pilnīga rekonstrukcija,» piebilst CSDD pārstāvis.

Pasūtīts būvprojekts

Rīgas domes satiksmes departamenta speciālisti atzīst krustojumu par problemātisku, tomēr pagaidām atturas no plašākiem komentāriem par iespējamiem risinājumiem, lai situāciju uzlabotu.

«Ņemot vērā lielo avāriju skaitu šajā punktā, satiksmes departaments ir pasūtījis krustojuma tehnisko būvprojektu. Pēc tā saņemšanas krustojums acīmredzot tiks kaut kā mainīts un rekonstruēts,» «Dienai» stāsta departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.

Ziņo redaktoram par kļūdu!

Ziņo redaktoram par dzēšamu komentāru!

Laika ziņas

Vairāk

Apollo E-veikali

24

2014. gada 24. aprīlis

Vārda dienas

Visvaldis, Ritvaldis, Nameda
Visvars, Visvaris, Visvalds, Visvalda, Ritvalds, Ritums, Ortija, Ortenzija, Hortenzija, Horsts, Honoreta, Honorata, Honorads

Workingday

Apollo Izglītība

Laika ziņas

Vairāk
Skaidrs
Rīga pašreiz +4 ℃
Skaidrs

Vējš: 3 m/s

Saule lec: 05:51
Saule riet: 20:51
Dienas ilgums: 15:00

Apollo Tūrisms

Valūtu kursi

24.04.2014
Ienākt apollo.lv