«BMW Group» gūst panākumus ar četru, sešu un astoņu cilindru dzinējiem

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Četri godalgoti modeļi ar darba tilpumu no 1,6 līdz 4,0 litriem - starptautiski atzītajā dzinēju konkursā «BMW Group» atkal sevi pierāda kā visveiksmīgākais automobiļu ražotājs.

2012.gada Starptautiskā gada dzinēja balvā nepārspēti titulu īpašnieki un triumfējoši jaunpienācēji nostiprina «BMW Group» atzīto pārākumu. Dzinēji, kas nodrošina efektīvu jaudu šībrīža «BMW» un «MINI» modeļiem, godalgoti veselās četrās no astoņām darba tilpuma kategorijām. Uzvarētāju četrinieks ietver divus četru cilindru dzinējus, vienrindas sešu cilindru dzinēju un astoņu cilindru dzinēju. Savā klasē labākā dzinēja titulu ieguva «MINI John Cooper S» 1,6 litru turbodzinējs, jaunā «BMW» 328i un citu automobiļu četru cilindru dzinējs ar «BMW TwinPower Turbo» tehnoloģiju, «BMW» 1. sērijas «M Coupé» vienrindas sešu cilindru dzinējs ar «M TwinPower Turbo» un V8 zem «BMW M3» pārsega. Šī gada uzvarētājus izraudzījās starptautiska žūrija, ko veidoja 76 autožurnālisti no 36 valstīm.

Jaunākie panākumi turpina «BMW Group» uzvaru sēriju pasaulē svarīgākajā dzinēju konkursā. Pateicoties grupas ievērojamajai izstrādes pieredzei šajā jomā, tā kopš 1999.gada ir guvusi vairāk nekā 50 klases un kopvērtējuma Starptautiskā gada dzinēja balvas uzvaras. Arī 2012.gadā plašais «BMW» un «MINI» modeļu atšķirīgo dzinēju klāsts dominēja daudzās darba tilpuma kategorijās. Turklāt jaunākajiem titulu ieguvējiem ir neparasti plašs jaudas diapazons - no 135 kW/184 ZS līdz 309 kW/420 ZS.

2012.gada konkursā 1,4 līdz 1,8 litru darba tilpuma klases balva tika piešķirta dzinējam, kas darbojas zem «MINI Cooper S» pārsega, atkārtojot tā iepriekšējā gada panākumus. 1,6 litru četru cilindru dzinējs ar dalīto kanālu turbokompresoru, tiešo degvielas iesmidzināšanu un variējamu vārstu kontroli, kuras pamatā ir «BMW» patentētā «VALVETRONIC» tehnoloģija, nodrošina 135 kW/184 ZS maksimālo jaudu. Citu šī dzinēja svarīgāko raksturlielumu vidū ir ne tikai iespaidīga jaudas atdeve, bet arī šai klasei neticama efektivitāte.

Uzlabotu braukšanas prieka apvienojumā ar neticami zemu degvielas patēriņu un izmešu līmeni piedāvā arī 2,0 litru dzinējs ar «BMW TwinPower Turbo» tehnoloģiju. 180 kW/245 ZS četru cilindru dzinējs ar turbokompresoru, augstas precizitātes tiešo iesmidzināšanu un «VALVETRONIC» acumirklī apbūra žūriju, triumfējot 1,8 līdz 2,0 litru darba tilpuma kategorijā.

Augstāko novērtējumu 2,5 līdz 3,0 litru klasē saņēma sešu cilindru vienrindas dzinējs, kura tehnoloģija jau agrāk ir vairākkārt pārliecinājusi tiesnešus. Gan 2007.gadā, gan 2008. gadā šis 3,0 litru dzinējs ar diviem turbokompresoriem, augstas precizitātes iesmidzināšanu un «Double VANOS» ieguva Gada dzinēja balvu kopvērtējumā. Tas ir pamatā gan «M TwinPowerTurbo» dzinējam «BMW» 1. sērijas «M Coupé», gan «BMW TwinPower Turbo» dzinējam automobilī «BMW» Z4 sDrive35is. Šī izcilā vienrindas sešu cilindru dzinēja ar lieliem apgriezieniem maksimālā jauda ir 250 kW/340 ZS. Tādējādi tiek iegūts patiešām izcils sniegums, kas tam nodrošinājis vēl vienu Gada dzinēja balvu.

Šo izcilo sasniegumu pārspēj tikai ceturtā BMW Group 2012.gadā godalgotā dzinēja panākumi. Jau piekto gadu pēc kārtas «BMW» M3 jaudīgo sporta automobiļu V8 dzinējs nosaka toni 3,0 līdz 4,0 litru darba tilpuma klasē. 4,0 litru dzinēja bez pūtes nemainīgo pievilcību nodrošina M lielo apgriezienu koncepcija, 309 kW/420 ZS maksimālā jauda un neticams vilces spēks. Turklāt šis astoņu cilindru dzinējs ir ārkārtīgi efektīvs, pateicoties «Auto Start-Stop» funkcijai, bremžu enerģijas reģenerācijas sistēmai un citām efektīvās dinamikas tehnoloģijām.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu