EK apstiprinājusi Latvijas lielo kohēzijas projektu par infrastruktūras attīstību Krievu salā

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reinis Oliņš/Apollo

Eiropas Komisija ir apstiprinājusi Latvijas lielo kohēzijas fonda projektu, kas paredz infrastruktūras attīstīšanu Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no Rīgas centra.

Kopējās projekta izmaksas ir 104 miljoni latu, no tām Kohēzijas fonda finansējums ir 54 miljoni latu, aģentūru LETA informēja Finanšu ministrijā.

Rīgas brīvostas pārvaldes Stratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs skaidro, ka vistuvākajā laikā tiks parakstīts līgums par būvdarbiem, taču darbu sākums ir atkarīgs no ģenerāluzņēmēja - pilnsabiedrības «BMGS S» - spējām veikt resursu mobilizācijas pasākumus.

Viņš prognozē, ka darbi varētu sākties aprīlī vai maija sākumā. Ģenerāluzņēmējam darbu izpildes laiks ir 22 mēneši.

Ostā arī skaidro, ka pēc līguma noslēgšanas būvniekam jāizņem būvatļauja un piecas dienas pēc būvatļaujas saņemšanas jāuzsāk būvniecības darbi.

Tāpat ostā uzsver, ka Eiropas Komisija ir novērtējusi projektu kā atbilstošu izvirzītajiem faktoriem un saderīgu ar citām Eiropas Savienības politikas jomām.

Projekta ietvaros ir plānota ostas infrastruktūras izveide Krievu salas teritorijā, lai nodrošinātu četru piestātņu ar kopējo garumu 1180 metri izbūvi dažādu beramkravu pārkraušanai.

Papildus tiks izveidots piestātņu pieslēguma posms esošajai piestātnei, jauni auto pievedceļi, dzelzceļa pievadceļi, tiks rekonstruēti publiskie pievadceļi, ierīkoti ūdensapgādes, kanalizācijas un telekomunikācijas tīkli.

Projekta īstenošana novērsīs kaitējumu videi pilsētas centrā, ko rada ar ostas aktivitātēm saistītie ogļu putekļi, troksnis un satiksmes sastrēgumi. Esošā ostas teritorija tiks atbrīvota turpmākai pilsētvides attīstībai, un Rīgas brīvosta saglabās konkurētspēju Baltijas jūras reģionā. Turklāt Krievu Salas teritorijas attīstīšana nodrošinās iespēju Rīgas brīvostas infrastruktūras un aktivitāšu paplašināšanai nākotnē.

Jau ziņots, ka 27.martā Iepirkumu uzraudzības birojs pieņēma lēmumu atļaut sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam Rīgas brīvostas pārvaldei (Krievu salas projektu īstenotājam) slēgt iepirkuma līgumu ar noteikto konkursa uzvarētāju.

Tādējādi EK šobrīd ir apstiprinājusi visus septiņus iesniegtos Kohēzijas fonda lielo projektu iesniegumus - par autoceļa E22 posma Ludza-Terehova būvniecību, par autoceļa E22 posma Rīga (Tīnūži)-Koknese būvniecību, otrā sliežu ceļa būvniecību Skrīveri-Krustpils, Inčukalna sērskābā gudrona dīķa sanāciju, Rīgas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju, infrastruktūras attīstību lidostā «Rīga» un jau minēto infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu