Ekspertiem ir skaidrojums, kāpēc cilvēki tā nīst fotoradarus

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Eksperti uzskata, ka negatīva attieksme pret fotoradariem sabiedrībā valda ačgārnās morāles un necaurskatāmā procesa dēļ, vēsta laikraksts «Diena».

Kā zināms, nepatiku pret fotoradariem cilvēki pauduši dažādiem veidiem - bijis uzbrukums gan pārvietojamiem, gan stacionārajiem fotoradariem. Kulminācija sasniegta pēc tam, kad Pierīgas pašvaldībās stacionāro radaru projektus nācies noraidīt, jo tās zemes, uz kuras bijis plānots radarus uzstādīt, īpašnieki atteikušies ļaut to darīt, ziņo Latvijas Televīzija.

Foto: Vandaļi jau paguvuši sabojāt jauno stacionāro fotoradaru

Vandaļiem nebija gana: pabojāts vēl viens fotoradars

Autožurnālists Pauls Timrots nemiera cēloņus saskata tieši radaru ieviešanas procesā: «Valsts attieksme šajā jautājumā ir bijusi sabiedrībai uzspļaujoša, uzstādot radarus dīvainās vietās un līdz galam nepaskaidrojot, kādēļ radaram jābūt tieši tur. Nav brīnums, ka sabiedrība spļauj pretī, piemēram, ja uz man piederošas zemes kāds to radaru gribētu uzstādīt, arī es viņu pasūtītu.»

Arī sociologs Aigars Freimanis norāda uz necaurskatāmo radaru ieviešanas procesu un komunikācijas kļūmēm, kas radījušas iespaidu, ka policija šajā jautājumā aizstāv privātuzņēmuma, nevis plašākas sabiedrības intereses.

Tomēr viņš aicina palūkoties dziļāk, jo pašos pamatos, noslēdzot ar privātfirmu līgumu par radaru ieviešanu, tajā esot iekļauts «ētiski kropls» pieņēmums, kas daudzos radījis dziļa aizvainojuma sajūtu, vēsta laikraksts.

«Situācijā ar fotoradariem skaidri redzamas nebeidzamās svārstības starp cilvēka paša brīvo izvēli un sabiedrības institūciju noteiktajām normām. Šajā gadījumā izskatās, ka liela daļa sabiedrības neatzīst šo autoritāti, kas definējusi jauno kārtību, tāpēc tai drīzāk pretojas ar ikdienas praksēm nekā piekrīt tai klusējot. Tas ir kā sava veida protests pret neatzītu kontroles mehānismu, kas uzspiests no augšas,» spriež sociālantropoloģe Agnese Cimdiņa.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu