Elektromobiļu infrastruktūras projektiem sadalīs 5 miljonus eiro (16)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Ministru kabinets šodien apstiprināja nolikumu konkursam, kurā varēs iesniegt pieteikumus finansējumam elektromobiļu un to uzlādes staciju infrastruktūras ieviešanai. Projektu konkursā pieejamais finansējums būs 5 012 238 eiro.

Konkursa mērķis ir veicināt siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazināšanu, atbalstot elektromobiļu un jaunu publiski pieejamu uzlādes staciju ieviešanu Latvijā.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) gan bija neapmierināta, ka tiek virzīts nekvalitatīvi sagatavots dokuments tikai tāpēc, lai netiktu zaudēta Eiropas Savienības nauda. Viņa lūdza Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju izvērtēt, vai nav vēl vairāki līdzīgi dokumenti, kuri ir aizkavējušies un nekvalitatīvi sagatavoti.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Einārs Cilinskis (VL-TB/LNNK) atbildēja, ka patlaban ministrija strādā pie dokumentu izvērtēšanas. Viņš atbildēja, ka nevar izslēgt, ka būs vēl šādi dokumenti, un solīja, ka to kvalitāte tiks uzlabota un tie tiks virzīti izskatīšanai valdībā pēc iespējas ātrāk.

Nolikumā teikts, ka elektromobiļi ir jauni, rūpnieciski ražoti transportlīdzekļi, kuri pēc savas konstrukcijas kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas un kuru SEG emisijas ir 0 grami uz kilometru.

Konkursā tiks atbalstītas četras elektromobiļu kategorijas. M1 kategorijā ir tie transportlīdzekļi, kuri paredzēti pasažieru pārvadāšanai un kuros sēdvietu skaits nepārsniedz astoņas, neskaitot vadītāja vietu. Kategorijā M2 ieskaitāmi tie, kas paredzēti pasažieru pārvadāšanai un kuros sēdvietu skaits pārsniedz astoņas sēdvietas, neskaitot autovadītāja vietu, un kuru pilnā masa nepārsniedz 5 tonnas. Kategorijā M3 ir tie transportlīdzekļi, kas paredzēti pasažieru pārvadāšanai un kuros sēdvietu skaits pārsniedz astoņas sēdvietas, neskaitot autovadītāja vietu, un kuru pilnā masa ir lielāka par 5 tonnām. Savukārt kategorijā N1 ir tie transportlīdzekļi, kas paredzēti kravu pārvadāšanai un kuru pilnā masa nepārsniedz 3,5 tonnas.

Nolikumā minēts, ka elektromobiļus drīkstēs iegādāties tikai no elektromobiļu izgatavotāja vai tā pilnvarotiem pārstāvjiem, kā arī elektromobiļiem jābūt veiktai atbilstības novērtēšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par mehānisko transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu. ierobežojumi modeļiem gan nav noteikti, turklāt tos varēs iegādāties ārzemēs - ar noteikumu, ka tos uzreiz arī reģistrēs Latvijā.

Pirms konkursa nolikuma izstrādes Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija veikusi izpēti par tehnoloģisko risinājumu izvēli elektromobiļu iegādei un uzlādes infrastruktūras savietojamībai. Eiropas un pasaules tirgū ir pieejami elektromobiļi, kuru akumulatori var lēni uzlādēties astoņu stundu laikā, kā arī tādi, kas var uzlādēties gan astoņu stundu, gan arī 30 minūšu laikā. Visus šos modeļus iespējams uzlādēt gan mājās, gan biroja teritorijā, izmantojot parasto kontaktrozeti. Gadījumā, ja elektromobiļa vadītājam nepieciešams nobraukt vairāk par elektromobiļa nobraukumu pēc akumulatora pilnās uzlādes, tad degvielas uzpildes stacijās vai lielveikalu stāvvietās tiek izvietoti atsevišķi uzlādes punkti, kas nodrošina ne tikai lēno, bet arī ātro uzlādi.

Konkursa pieteikumi jāiesniedz līdz šā gada 8.maijam, bet līgumi par projektu īstenošanu būs jānoslēdz līdz 30.jūnijam.

Komentāri (16)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu