Gulbis: «Baltkom» un «Izzi» apvienošanās radīs «veselu kaudzi ar problēmām»

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/Leta

Maksas televīzijas un elektronisko sakaru uzņēmumu «Baltkom» un «Izzi» apvienošanās darījuma rezultātā radīsies «vesela kaudze ar problēmām», šorīt intervijā telekompānijas LNT raidījumam «900 sekundes» sacīja sakaru operatora SIA «Lattelecom» valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Viņš uzsvēra, ka pēdējo 20 gadu laikā telekomunikāciju jomā cenas nepārtraukti samazinājušās un ir vērojama sīva konkurence, par ko liecina tas, ka valstī darbojas vairāk nekā 600 elektronisko pakalpojumu sniedzēji.

Pēc «Lattelecom» ienākšanas līdzīgas tendences parādījušās arī televīzijas tirgū, kur cenas kritušās par 17%.

Tomēr «Baltkom» un «Izzi» apvienošanās darījumam būs pretējs efekts un konkurence samazināsies. Tiek veidots monopolists televīziju tirgū, kas atsevišķās pilsētās kontrolēs pat 80% tirgus.

Kā prognozē Gulbis, pretmonopola un pat tiesībaizsardzības institūcijām būs daudz darba, lai uzraudzītu apvienotā uzņēmuma darbu.

No «Lattelecom» vadītāja teiktā varēja noprast, ka viņam ir bažas par to, kā apvienotais uzņēmums ietekmēs vietējos televīzijas satura veidotājus - «ko redzēs ēterā». Par to bažas esot arī televīzijām, piemēram, «TV3».

Jau ziņots, ka «Baltkom» un «Izzi» jūlija beigās Konkurences padomē (KP) iesniedza pieteikumu par nodomu apvienoties.

«Lattelecom» ir gandarīts, ka Konkurences padome ir centusies aizsargāt patērētāju un kopējā tirgus intereses un noteikusi ierobežojumus, lai apvienotajam uzņēmumam neļautu  ļaunprātīgi izmantot savu tirgus varu, portāls «Apollo» uzzināja «Lattelecom».
 
Tāpat «Lattelecom» prognozē, ka «Baltkom» un «Izzi» klientu skaits samazināsies, ja šie uzņēmumi neveiks nopietnas investīcijas infrastruktūras atjaunošanā un izbūvē, jo klienti kļūst arvien prasīgāki gan pret pakalpojuma kvalitāti, gan servisu.
 
Kamēr abi šie uzņēmumi pēdējos gados vairāk ir investējuši citu tirgus dalībnieku - mazo provaideru – pārpirkšanā, «Lattelecom» ieguldīja investīcijas optiskā tīkla izbūvē, televīzijas pakalpojuma attīstībā un klientu servisā, tādēļ «Lattelecom» klientu skaits aug dabiski, tiem pašiem izvēloties pakalpojuma sniedzēju, nevis nonākot kāda operatora «īpašumā» tāpēc, ka iepriekšējais provaideris ir pārdevies ar visiem klientiem.
 
Ņemot vērā faktu, ka viens no apvienošanās nosacījumiem, ir iespēja «Baltkom» un «Izzi» klientiem lauzt līgumu, nepiemērojot sankcijas, «Lattelecom» sagaida lielu klientu pieplūdumu tieši no abu šo operatoru klientu puses.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu