Iedzīvotāji aktīvi piesakās personalizētajiem e-taloniem

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFI

Rīgas iedzīvotāji, kuri saņem atlaides braukšanai Rīgas sabiedriskajā transportā, aktīvi piesakās personalizētajiem e-taloniem, kuru izmantošana sāksies nākamā gada 1. martā.

Uzņēmuma «Rīgas satiksme» pārstāve Iluta Bērziņa portālam «Apollo» pastāstīja, ka specializētajos autobusos pieteikties personalizētajam e-talonam ieradušies jau vairāk nekā 2000 iedzīvotāju. Lielākoties tie ir pensionāri, kam ir garantētās atlaides braukšanai sabiedriskajā transportā.

Šie iedzīvotāji saņēmuši pieteikšanās anketu pa pastu ar apmaksātu atbildi. Tāpēc uzņēmums sagaida, ka iedzīvotāji tomēr lielākoties nosūtīs pieteikuma anketas pa pastu, jo tas viņiem pašiem ir ērtāk.

Savukārt pārējiem — studentiem un tiem, kam atlaides nepienākas, — uzņēmums pievērsīsies mēneša beigās.

Taču «Rīgas satiksme» aicina arī pārējos nekavēties, ja ir vēlme tikt pie personalizētā e- talona. Pieteikties būtu vēlams līdz novembra beigām, jo būs jāizgatavo vairāki tūkstoši šo e-talonu un, ja ar pieteikšanos kavēsies, var gadīties, ka pie šāda talona netiks.

Turklāt personalizētais talons ir ļoti izdevīgs, jo, ja to pazaudē vai ja tas nonāk garnadžu rokās, sveša persona to nevarēs izmantot. E-talonu iespējams momentā bloķēt, un tajā esošā nauda arī nekur nezudīs.

E-talons ietaupīs laiku biļešu iegādei, novērsīs papīra biļešu pieejamības problēmas mazumtirdzniecībā, norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā nebūs vajadzīga skaidra nauda. Turklāt svarīgi atzīmēt, ka līdz ar e-talona ieviešanu Rīgā netiek mainīta tarifu sistēma — saglabājas braukšanas karšu sistēma un viens tarifs, mainās tikai maksāšanas līdzekļi, norādījis uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Leons Bemhems.

Ieviešot elektronisko norēķinu sistēmu, tiks piedāvāti trīs biļešu veidi: plastikāta viedkarte (piemērota visiem, kas ikdienā izmanto sabiedrisko transportu, tā būs personalizēta vai nepersonalizēta), viedbiļete (personām, kas sabiedrisko transportu izmanto retāk) un papīra biļete (personām, kas pilsētas sabiedrisko transportu izmanto reizēm, piemēram, pilsētas viesiem vai arī personām, kuras nebūs paspējušas laikus papildināt viedkarti).

Iekāpjot sabiedriskajā transportā — autobusā, trolejbusā vai tramvajā —, viedkarte un viedbiļete būs jāpietuvina elektroniskajam kartes lasītājam, kas atradīsies sabiedriskā transporta līdzeklī. Tādējādi brauciens tiks reģistrēts un pasažieris būs apmaksājis braucienu sabiedriskajā transportā.

Taču tas nenozīmē, ka tādējādi būs iespēja sabiedriskajā transportā braukt par «zaķi», jo kontrole nevarēs noskaidrot, vai par braucienu ir samaksāts, — uzņēmums norāda, ka arī kontrolieriem būs īpaša ierīce, kas ļaus nolasīt datus no viedkartes un uzzināt, vai pasažieris par konkrēto braucienu ir samaksājis.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu