Iedzīvotāji par paraugu uzņēmējiem uzskata Lembergu, Ķirsonu un Gavrilovu

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

 Latvijas iedzīvotāji par paraugu citiem uzņēmējiem uzskata Aivaru Lembergu, Gunāru Ķirsonu un Vitāliju Gavrilovu, liecina jaunākā «DNB Latvijas barometra» pētījuma rezultāti.

Pētījuma respondenti ar nelielu balsu skaitu saukuši ļoti daudz dažādu vārdu, taču topa augšgalā ar salīdzinoši lielāku atbalstu ierindojuši Aivaru Lembergu (8%), Gunāru Ķirsonu (5%) un Vitāliju Gavrilovu (3%).

Piecpadsmit biežāk minēto pozitīvo piemēru vidū līdzās Bilam Geitsam un Stīvam Džobsam ierindojušies arī Andris Šķēle un Ainārs Šlesers. Tai pašā laikā 43% aptaujāto apgalvojuši, ka uz jautājumu par labiem piemēriem uzņēmējdarbībā vispār nespēj atbildēt, kas, pēc ekspertu domām, liecina, ka Latvijas biznesa vidē ir katastrofāls pozitīvo piemēru trūkums.

Paradoksāli, ka, atbildot uz jautājumu par to, kas ir būtiskākie faktori, kas nosaka veiksmi biznesā, tādas atbildes kā prasme veidot savu tēlu sabiedrībā (7%), spēcīga vēlme pelnīt (13%) un gatavība biznesā izmantot jebkādus, tostarp negodīgus līdzekļus (15%) ir visretāk minētie veiksmes garanti. To vietā kā būtiskākos iedzīvotāji norādījuši drosmi, gatavību riskēt (46%), labas biznesa idejas (42%) un konkrētās biznesa jomas pārzināšanu, kā arī labas zināšanas uzņēmējdarbībā vispār (38%).

«DNB Latvijas barometrs», kas kļuvis par atzītu ikmēneša socioloģisko pētījumu valstī, tiek veidots katru mēnesi, un tajā tiek pētītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgā jomā. Vienlaikus sabiedrībai katru reizi tiek uzdots arī pastāvīgo jautājumu kopums, kas mēnesi pa mēnesim atspoguļo iedzīvotāju vispārējā noskaņojuma izmaiņas.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu