Jaunā «Scania» kruīza kontrole ar «topogrāfijas izjūtu» ļauj samazināt 5% degvielas

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Viens no vadošajiem uzņēmumiem kravas automašīnu tirgū «Scania» laidis klajā unikālu kruīza kontroles sistēmu «Scania Active Prediction» (cruise control with active prediction), kas dažādos testos pārliecinoši demonstrējusi degvielas ekonomiju 3% līdz 5% apmērā.

Jaunajā Scania sistēmā ir integrēta «topogrāfijas izjūta», kas automātiski pielāgo kruīza kontroles iestatījumus atkarībā no topogrāfijas datiem par zemes virsmas raksturlielumiem paredzētā maršruta laikā.

Saskaņā ar «Scania» ekspertu aplēsēm, kravas auto ar vidējo patēriņu 38 litri uz 100 km un mēnesī vidējo nobraukto attālumu 15 000 km, reālais ietaupījums būtu aptuveni 155 LVL. Scania kruīza kontrole aptver datus par 95% Rietumeiropas lielceļu.

Jaunā kruīza kontrole precīzi nepieturas pie autovadītāja noteiktā ātruma, jo izmanto topogrāfijas datus, kas glabājas datorā un «spēlējas» ar inerci. Datu nesējā ietverti kvalitatīvi topogrāfiskie dati par aptuveni 95% Rietumeiropas lielceļu.

Aigars Pušinskis, «Scania Latvia» vadītājs: «Jaunā kompānijas kruīza kontrole visos līdz šim veiktajos testos pierādījusi efektivitāti un reālo degvielas ietaupījumu, un ir atzīta par izcilu risinājumu efektīvai un ilgtspējīgai kravas auto ekspluatācijai. Kruīza kontroles darbības princips paredz, ka sistēma, vadoties pēc tajā ietvertajiem datiem par Rietumeiropas lielceļiem, analizē maršrutu trīs kilometrus uz priekšu un atkarībā no situācijas automātiski regulē maksimāli efektīvu braukšanas režīmu.»

«Scania» kontroles sistēmas degvielas patēriņa mērījumiem izmantoti dažādi mehānismi, tostarp, ar diviem praktiski identiskiem kravas auto tika veikts brauciens pa kalnainu autoceļu. Viens no transportlīdzekļiem bija aprīkots ar «Scania Active Prediction», kuru varēja gan ieslēgt, gan izslēgt. Otrs tika izmantots kā atskaites auto, kas fiksēja jebkādas atšķirības laika apstākļos testa laikā, taču laika apstākļi testa dienā neradīja nekādu ietekmi.

Rezultātā atskaites auto abas reizes attālumu nobrauca ar gandrīz identiskiem rezultātiem. Savukārt ar «Scania Active Prediction» aprīkotais auto pirmajā braucienā, kurā netika izmantota jaunā kruīza kontrole, patērēja par 3% vairāk degvielas, nekā otrajā braucienā, kurā jaunā sistēma bija ieslēgta.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu