Jaunos vilcienus varētu finansēt no dzelzceļa infrastruktūras maksas (23)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunu vilcienu iepirkumu varētu finansēt, samazinot «Pasažieru vilcienam» (PV) noteikto maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, laikrakstam «Dienas Bizness» izteicies PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs.

Infrastruktūras maksas samazināšana, viņaprāt, būtu loģiska, jo neveiksmīgajam vilcienu iepirkumam rezervētais Eiropas Savienības (ES) fondu finansējums 100 miljonu latu apmērā, visticamāk, tiks izmantots dzelzceļa infrastruktūras projektiem.

Kā ziņots, Satiksmes ministrijai (SM) tuvākajā laikā jāiesniedz Eiropas Komisijā tehniski detalizētāka informācija par alternatīvām, kas paredz ES līdzfinansējumu izmantot ilgtspējīgas transporta sistēmas izveidei un dzelzceļa infrastruktūras pilnveidošanai.

Infrastruktūras maksa gada laikā palielinājusies par 41% - no 17 miljoniem latu pērn līdz 24 miljoniem latu šogad. Valdība PV piešķīrusi vien 17 miljonus latu, tādēļ veidojas parāds, par kuru «Latvijas Dzelzceļš» no PV iekasē arī soda naudu.

PV lūgusi no nākamā gada budžeta papildus piešķirt 14 miljonus latu - septiņus miljonus latu šā gada parāda atmaksai un septiņus miljonus latu, lai parāds neveidotos nākamgad. Kamēr šī nauda nav piešķirta, PV vēlas aizņemties astoņus miljonus latu komercbankā. Tam lūgts SM atbalsts.

Pērn pa dzelzceļu pārvadāti 20,16 miljoni pasažieru un uzņēmuma apgrozījums bija aptuveni 40 miljoni latu.

Jau vēstīts, ka vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembrī. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums - 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem būtu jāpiegādā līdz 2015.gada augustam.

Tomēr šā gada 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un konkursā uzvarējušo spāņu uzņēmumu «Construccionesy Auxiliar de Ferrocarriles S.A» (VAF) nav panākta. Par iepirkumu gan vēl turpinās juridiski strīdi.

Komentāri (23)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu