Ķīniešu vietā Eiropā ienāk baltieši (53)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Caro / Sorge/Scanpix

Eiropā samazinās Ķīnas preču popularitāte, kas rada iespējas Baltijas ražotājiem, intervijā laikrakstam «Diena» norāda mēbeļu ražotājuzņēmuma «Pinus GB» īpašnieks Aivars Einauss.

«No 21.gadsimta sākuma līdz 2010.gadam veikalus pārplūdināja Ķīnas un tās kaimiņvalstu preces, mainījās patērētāju gaume par labu lētajām Ķīnas precēm. Tagad redzam, ka Ķīnas preces noiet no skatuves, jo daudzi pircēji Eiropā secinājuši, ka labāk maksāt par pirkumu vairāk, lai tikai prece būtu kvalitatīva un piegādāta laikā, nevis pirkt pēc iespējas lētāk, upurējot kvalitāti. Turklāt Ķīnas precēm pieaug ražošanas izmaksas,» akcentē uzņēmējs.

Viņš atgādina, ka ne tikai mēbeļu ražošanā, bet arī citās jomās vēl pirms neilga laika dominēja tendence pārcelt ražošanu uz Ķīnu, bet tagad arī tur cenas kāpj, ir pieauguši transporta izdevumi, turklāt Austrumķīnā ievērojami cēlušās algas. Ražotāji cenšas pārcelt rūpnīcas uz nomaļākiem Ķīnas reģioniem, bet tur sastopas ar šai valstij raksturīgajām grūtībām - piegādes un kvalitātes problēmām.

Uzņēmēji, strādājot Ķīnā, secinājuši: ja ražotnē nav cilvēku, kuru pienākums ir kontrolēt kvalitāti, var sastapties ar nopietnu kvalitātes trūkumu. Turklāt lēni norit darījumi - no brīža, kad pieņem lēmumu, gandrīz uz pusgadu jāiesaldē nauda, un tikai tad jūtama virzība.

«Patlaban tirgū ļoti labi klājas Latvijas mīksto mēbeļu ražotājiem, un, manuprāt, viens no iemesliem ir tas, ka Ķīnas preces aiziet otrajā plānā un Latvijas, tāpat arī Igaunijas mēbeles var ieņemt brīvo nišu. Jāpiebilst, ka Igaunijas mēbeļu ražotāji ir ļoti spēcīgi tieši mīksto mēbeļu segmentā, savukārt Lietuvas mēbeļu ražotāji vairāk strādā «IKEA» tīklam. Gribu teikt, ka Latvijas un vispār Baltijas ražotāji eksporta tirgū nav tajā sliktākajā situācijā, jo esam iemācījušies strādāt kvalitatīvi un pievērt uzmanību patērētāju noskaņojumam,» uzsver Einauss.

Komentējot eirozonas ekonomisko problēmu ietekmi uz «Pinus GB», Einauss atzīst, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu, 2012.gadā kritums eksporta tirgū ir par 10%. Tiesa, ir nelielas cerības, ka atlikušajos šī gada mēnešos situācija varētu uzlaboties un līdz gada beigām izdosies sasniegt pagājušā gada eksporta līmeni.

Eiropas mēbeļu tirgum piemīt sezonalitāte - vismazāk mēbeles parasti pērk vasarā, pēc tam līdz Ziemassvētkiem vērojams kāpums, Ziemassvētku laikā - neliels kritums, un tad cilvēki atkal aktīvi pērk mēbeles no janvāra līdz maijam.

«Centrāleiropas valstīs, uz kurām eksportējam mēbeles, iedzīvotājus nav iespaidojusi ekonomiskā krīze, bet gan runas par krīzi. Privātpersonām un uzņēmumiem minētajās valstīs nauda ir, bet, redzot, ka pasaulē vērojama ekonomiskās situācijas pasliktināšanās, cilvēki kļūst piesardzīgi tēriņos,» skaidro uzņēmējs.

Viņš norāda, ka tāpat vērojama pircēju ieradumu maiņa. Savulaik Centrāleiropas valstu, piemēram, Vācijas, pircējiem pamatvērtības bija darbs, kurā naudu pelnīt, tad automašīna un māja, kam naudu tērēt, bet tagad lielu daļu no privātpersonas budžeta aizņem atpūta ārpus mājas, piemēram, ceļojumi, un tas samazina finanšu līdzekļus, kas tiek ieguldīti mājas labiekārtošanā.

Komentāri (53)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu