Kravas auto rindu administrēšanas jautājumu novirza papildu saskaņošanai (5)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ivars Soikāns/LETA

Valdības komiteja šodien vēl neakceptēja kārtību, kādā Satiksmes ministrija deleģē ārējās sauszemes robežas rindas administrēšanu privātpersonai.

Ņemot vērā daudzos iebildumus, ministri nolēma noteikumu projektus novirzīt uz papildu skaņošanu ar Finanšu, Tieslietu, Iekšlietu, Ekonomikas ministriju, Valsts kanceleju, kā arī iesaistītajām pusēm. Ja noteikumu projektus izdosies saskaņot, tos virzīs izskatīšanai valdība, bet, ja neizdosies, tad tos atkārtoti skatīs Ministru kabineta (MK) komitejā.

Saskaņā ar noteikumu projektā minētajiem kritērijiem, informācijas sistēmas pārziņa uzdevumu paredzēts deleģēt valsts SIA «Autotransporta direkcija», bet informācijas sistēmas turētāja uzdevumu biedrībai «Autopārvadātāju asociācija «Latvijas auto».

MK komiteja šo jautājumu skatīja, jo publiskajā telpā par to izskanēja daudz iebildumu.

Portāls «pietiek.com» ziņoja, ka ekonomiski strīdīgie MK noteikumi bez konkursa rīkošanas deleģēs administrēt kravas auto rindu uz Latvijas sauszemes robežas organizācijai «Latvijas auto», kuras ģenerālsekretārs ir «Vienotības» līderes Solvitas Āboltiņas dzīvesbiedrs Jānis Āboltiņš.

Lai gan «pietiek.com» rīcībā esošās Iekšlietu ministrijas aplēses rāda, ka bizness varētu nest aptuveni 1,9 miljonu eiro (1,335 miljoni latu) ienākumus tikai vienā no četriem robežšķērsošanas punktiem - Terehovā, noteikumi neparedz, ka valsts budžetā tiks pārskaitīta kāda daļa peļņas. Tāpat noteikumi iecementējot pierobežas maksas stāvlaukumu biznesa attīstību, neizskaužot kravas auto rindas, bet tikai ieviešot veidu, kā no tām pelnīt, norāda portāls.

Kā vakar žurnālistiem izteicās premjers Valdis Dombrovskis, vispirms vajadzētu precīzi iepazīties ar Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto MK noteikumu projektu, lai tiktu skaidrībā par to, vai izskanējušās bažas par Āboltiņas dzīvesbiedra ieinteresētību ir pamatotas, vai nē.

Projektā noteikts, ka privātpersonai jābūt pieredze darbā ar valsts nozīmes informācijas sistēmām autopārvadājumu jomā; pieredze deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu pildīšanā autopārvadājumu jomā; pieredze kravu starptautisko autopārvadājumu administrēšanā sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām; pieredze sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām un starptautiskajām organizācijām Latvijas robežšķērsošanas, muitas un autosatiksmes jomā, kā arī laba reputācija.

Deleģēto uzdevumu izpilde tiks finansēta no iekasētās maksas par iepriekšējo reģistrēšanos ārējās sauszemes robežas rindā. Paredzēts, ka kopējais programmas ieviešanai nepieciešamais laika periods ir līdz četriem mēnešiem.

Pēc sistēmas pilnīgas ieviešanas visos četros Latvijas-Krievijas un Latvijas-Baltkrievijas robežkontroles punktos papildus tiks nodarbināti aptuveni 60 cilvēki, tai skaitā 30 darba vietas tiks izveidotas pirmajā posmā, lai uzsāktu un nodrošinātu rindu administrēšanu Terehovas robežkontroles punktā, pamatā šīs papildus darba vietas tiks izveidotas Latgales reģionā.

Deleģēšanas līguma par ārējās sauszemes robežas rindas administrēšanu darbības termiņš paredzēts pieci gadi.

Transportlīdzeklis rindā var tikt reģistrēts tieši - ierodoties pirms robežas šķērsošanas, iepriekš tiešsaistē - izmantojot interneta vietni, kura tiks izstrādāta kā Informācijas sistēmas sastāvdaļa, vai iepriekš - izmantojot sakaru līdzekļus.

Gadījumā, ja robežšķērsošanas vietā ieradīsies liels daudzums transportlīdzekļu, kuri nebūs reģistrējušies rindā, tiem būs jāizvēlas vai nu izmantot maksas stāvlaukumus, vai stāvēt uz ceļa vietās, kur tas atļauts un nerada draudus satiksmes drošībai. Uz autoceļa tieši pirms robežšķērsošanas vietas drīkstēs atrasties ne vairāk kā simts transportlīdzekļi.atiksmes ministrija uzsver, ka pārvadātājiem samazināsies izdevumi, kas saistīti ar ilgstošām dīkstāvēm, samazināsies ceļu uzturēšanas izdevumi attiecīgajās pierobežas zonās, tiks radītas jaunas darba vietas. Dīkstāve uz robežas izmaksājot vismaz 50 latus dienā. Savukārt, izmantojot Informācijas sistēmas nodrošinātās iespējas un veicot iepriekšējo reģistrāciju, kuras izmaksas sastādīs 10,55 latus par vienu reģistrācijas reizi, pārvadātājs var ierasties robežšķērsošanas punktā divas stundas pirms plānotā robežšķērsošanas laika. Ja rindas garums ir kaut vai viena diena, izdevīgums ir acīmredzams, uzsver SM.

Komentāri (5)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu