Lasītāja raksts: Eksperiments ar Pleskavas šosejas asfaltu

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Kārlis

Esmu lasījis dažādus rakstus par ekonomisku braukšanu un to kā slikts ceļa segums ietekmē automašīnas degvielas. Kādā pēcpusdienā ar draugiem izlēmām veikt eksperimentu par kuru bijām diezgan daudz runājuši un apsprieduši – daudzi noteikti ir pamanījuši, ka uz Pleskavas šosejas abos virzienos starp Rīgas apvadceļa viaduktu un Vangažiem viena josla ir noasfaltēta no jauna, bet otra ir nelīdzena ar vecu asfaltu.

Mēs nolēmām, ka degvielas patēriņa starpību vislabāk varēs pamanīt ar automašīnu, kurai ir liels dzinējs un kruīzkontrole. Paņēmām amerikāni ar 3,6 litru dzinēju un devāmies uz Pleskavas šoseju – uzstādījām kruīzkontrolē 90 km/h lielu ātrumu un vienu un to pašu ceļa posmu veicām gan pa gludo asfalta joslu, gan veco asfaltu, katrreiz nonulējot degvielas patēriņa rādītājus.

Vislielāko pārsteigumu mums radīja fakts, ka pa veco asfaltu mūsu automašīna uzrādīja par 0,2 litriem uz 100 km mazāku degvielas patēriņu. Kā vienīgo skaidrojumu tam varējām piemērot tikai ideju, ka jaunajam asfaltam ir sliktāka rites pretestība, kas arī palielināja degvielas patēriņu. Iespējams, ka šī starpība būtu pat vēl lielāka, ja vietām vecais asfalts nebūtu tik ļoti nelīdzens – tajās vietās momentānais degvielas patēriņš jūtami palielinājās un palielināja arī vidējo patēriņu.

Tādējādi mums radās jautājums, vai tiešām Latvijā jaunie ceļi tiek pārklāti ar asfaltu, kas palielina degvielas patēriņu?

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu