Lauksaimnieki atbalsta plānoto biodegvielas piejaukuma palielināšanu (26)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Catawba County, CC BY-SA 2.0

Ekonomikas ministrijas iecere no 2014.gada 1.janvāra noteikt obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilijai degvielai 6,5 -7% apjomā ir atbalstāma, jo mazinās Latvijas atkarību no fosilās degvielas un ar naftu bagāto valstu ietekmes, biznesa portālam «Nozare.lv» atzina Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas (LLKA) pārstāvji.

«Ar obligātā biodegvielas piejaukuma noteikšanu valsts īsteno mērķtiecīgu netiešo atbalstu biodegvielas ražošanai. Šis jautājums ir svarīgs ne tikai rapša audzētājiem, bet arī visai tautsaimniecībai. Eiropas Savienībai nav savas saražotās dīzeļdegvielas, esam atkarīgi no citām valstīm. Nelielais, pašu saražotais dīzeļdegvielas daudzums 7% apjomā būtiski mazina atkarību no Krievijas un arābu valstu naftas resursiem. Turklāt būtiski, ka biodegvielas cena ir tāda pati vai pat zemāka nekā fosilajai degvielai,» norādīja lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības «Latraps» ģenerāldirektors Edgars Ruža.

Kā ziņots, Ekonomikas ministrija (EM) rosina, ka, sākot ar 2014.gada 1.aprīli, Latvijā obligātais biodīzeļdegvielas piejaukums 4,5-5 tilpumprocentu apmērā tiek aizstāts ar biodīzeļdegvielas piejaukumu 6,5-7 tilpumprocentu apmērā. Tāpat noteikumu projekts paredz, ka šī degvielas sajaukuma ar biodegvielu kvalitātes prasības tiek noteiktas normatīvajos aktos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu.

Patlaban Latvijā atļauts realizēt dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kas satur biodīzeļdegvielu, kas iegūta no rapšu sēklu eļļas, 6,5-7 tilpumprocentu apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma. Taču patlaban šādas degvielas tirdzniecība nenotiek.

EM ir secinājusi, ka biodegvielas patēriņa pieaugumu vislabāk stimulē tieši ar patēriņu saistīti politikas instrumenti, tādēļ, lai veicinātu biodegvielas patēriņu transportā, Ministru kabinets šā gada aprīlī atbalstīja tādu normatīvo aktu izstrādi, lai noteiktu obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.

Kā iepriekš biznesa portālam «Nozare.lv» norādīja Auto asociācijas pārstāvji, runāt par biodegvielas piejaukuma kopapjomu Latvijā vairāk nekā 7% no fosilās degvielas patēriņa nav lietderīgi, jo, ņemot vērā Latvijas autoparka vidējo vecumu, kas ir 12,5 gadi vieglajām automašīnām, būs salīdzinoši maz modeļu - aptuveni trešdaļa -, kuros drīkst izmantot E10 degvielu jeb fosilo degvielu ar 10% biodegvielas piejaukumu.

Asociācijā atzina, ka biodegvielas ražošana Latvijā būtu jāpārorientē uz jaunāko paaudžu biodegvielas sastāvu ražošanu, ko iespējams izmantot pat 100% apmērā kā pamatdegvielu, turklāt visu vecuma grupu transporta līdzekļu dzinējos.

Komentāri (26)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu