LDz par 12,36 miljoniem latu paaugstinās peronus 13 stacijās (32)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka

Izmantojot pieejamo Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējumu, «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) līdz 2015.gadam paaugstinās pasažieru platformas 13 stacijās Jelgavas un Jūrmalas virzienos, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja uzņēmumā.

Pasažieru infrastruktūras uzlabošanas plāni paredz paaugstināt peronus līdz 55 centimetriem no sliedes galviņas 13 stacijās: Babīte, Bulduri, Cukurfabrika, Dzintari, Imanta, Jelgava, Lielupe, Majori, Dubulti, Olaine, Sloka, Vaivari un Zolitūde. Šīs vietas izvēlētas, izvērtējot pasažieru plūsmas un tehniskās iespējas pabeigt projekta realizāciju līdz 2015.gadam.

Projekts tiks realizēts par 12,36 miljoniem latu, to pilnībā finansējot no Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Ievērojama pasažieru plūsma ir arī citās stacijās, piemēram, Rīgas rajonā, kā arī Krustpils virziena stacijās. Tomēr, ņemot vērā ierobežoto laiku, kas atlicis, lai šos projektus pabeigtu līdz 2015.gadam, šajā plānošanas periodā nolemts modernizēt nozīmīgos Jūrmalas un Jelgavas virzienus.

Peronu modernizēšanai citos virzienos nepieciešama ilgāka tehnisko un komunikāciju risinājumu analīze un plānošana, kā arī ievērojami lielāks finansējums. Tādu stratēģisku staciju rekonstrukciju kā Rīgas Centrālā stacija un Ogres stacija organizēs nākamo projektu laikā.

«Esam gandarīti, ka varam realizēt šo nozīmīgo projektu pasažieru infrastruktūras modernizēšanā. Kā daudzi investīciju projekti, piemēram, otra sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils, arī šis atstās savu ietekmi uz vilcienu apriti - sliežu ceļu un peronu pārbūves rezultātā nedaudz palēnināsies kravu aprite, kas ietekmēs pārvadāto kravu apjomu; savukārt pasažieriem projekta realizācijas gaitā var nākties samierināties ar izmaiņām vilcienu satiksmē un pieturvietu pieejamībā. Tomēr LDz darīs visu iespējamo, lai šos projektus realizētu augstākajā kvalitātē un iespējami ātrā laikā,» norāda LDz prezidents Uģis Magonis.

Paaugstināto peronu pilotprojekts tiks pabeigts šogad Siguldas stacijā - sadarbībā ar Siguldas pašvaldību, kura savā pārvaldībā pārņēma Siguldas stacijas ēku, kas tagad apvienota ar autoostu, «Latvijas Dzelzceļš» veica pasažieru platformu pacelšanu, kas ievērojami atvieglo un paātrina pasažieru apriti vilciena pieturas laikā.

Šobrīd tiek gatavots projekta pieteikums, kuru jāapstiprina Eiropas Komisijai. Pēc apstiprinājuma tiks izsludināts konkurss par peronu projektēšanu un būvniecību, lai jau nākamā gada vasarā varētu uzsākt jauno peronu būvniecību.

Koncerns «Latvijas Dzelzceļš» sastāv no valdošā uzņēmuma VAS «Latvijas Dzelzceļš» un piecām meitassabiedrībām - AS «LatRailNet», kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA «LDz Cargo», kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA «LDz Infrastruktūra», ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA «LDz Ritošā sastāva serviss», kā arī apsardzes uzņēmuma SIA «LDz Apsardze».

Komentāri (32)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu