Liepiņš izcīna 4. vietu «Baltic Chain» velobrauciena trešajā posmā (3)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Foto:AFP/Scanpix

Latvijas riteņbraucējs Emīls Liepiņš no «Alpha Baltic»/«Unitymarathon.com» komandas trešdien izcīnīja trešo vietu daudzdienu velobrauciena «Baltic Chain» («Baltijas ceļš») (UCI kat.2.2) trešajā posmā.

Posmā, kurā sportistiem bija jāpārvar 171,1 kilometra gara distance ar startu Vīlandē un finišu Otepē, peletonā finišēja vairāk nekā 100 dalībnieki, uzvaru izcīnot Andrejam Sazonovam no Krievijas nacionālās izlases.

Peletons finišēja pēc trim stundām, 53 minūtēm un 12 sekundēm, Liepiņam paliekot uzreiz aiz godalgoto pjedestāla.

Pēc otrdienas posma lietainajām beigām trešdien distances laikā pārsvarā bija mākoņains, bet lietus nelija. Pirmajos piecos kilometros jau veidojās nelieli atrāvieni no kopējās grupas. Izrāvienu veidoja 11 braucēju sastāvā, kurā atradās arī divi «Rietumu-Delfin» braucēji - Andris Vosekalns un Pēters Prūss. Sākotnējais pārsvars bija 15-20 sekunžu robežās, bet vēlāk vēl palielinājās.

Astoņpadsmitajā kilometrā bija izveidojušās jau divas atrāvienu grupas. Galvenajā līderu grupā joprojām atradās Vosekalns un Prūss, savukārt otrajā atrāvienu grupā starp septiņiem braucējiem atradās arī Reijo Pūms («Rietumu-Delfin»). Attālums starp pirmo un otro atrāvienu grupu divdesmitajā kilometrā sasniedza 35 sekundes, bet pamatgrupa atradās 100 metru attālumā.

26. kilometrā trīs braucēji atrāvās no līderu grupas un viņu vidū bija arī Prūss, sasniedzot pārsvaru pār tuvākajiem konkurentiem 15-20 sekunžu robežās. Desmit kilometrus vēlāk līderu grupā tika ieviestas korekcijas, vadību pārņemot trim citiem braucējiem, un 38 kilometrā viņu pārsvars jau sasniedza minūti.

Tomēr 45. kilometrā līderu grupu panāca pamatgrupa, un visi sagāja vienā grupā. Trīs braucēju atrāviens nebija ilgs, un īsi pirms viņus noķēra aizmugurē esošā grupa, neviens no trio necentās atrāvienu turpināt.

Jau 48. kilometrā izveidojās divas jaunas atrāvienu grupas, starp viņām visaktīvākā, kura veica tālāko atrāvienu, bija piecu braucēju sastāvā, bija arī latvietis Reinis Andrijanovs («Alpha Baltic»/«Unitymarathon.com»). Turpmākajos sešos kilometros bija vērojam tendence, ka līderu grupā notika vairāki manevri, bet sastāvs palika nemainīgs.

Pirmajā starpfinišā, kurā sacentās visi pieci braucēji, trešais iebrauca Andrijanovs, kļūstot par pirmo Latvijas komandu pārstāvi sacensībās, kurš spējis izcīnīt sprinta ieskaites punktus.

90. kilometrā, kad bija nobraukts nedaudz vairāk nekā puse distances, līderu pārsvars pār pamatgrupu jau sasniedza trīs minūtes un 40 sekundes. Turpinājumā sportistu pārsvars lēnām dila, bet viņiem saglabājās labas izredzes noturēt vadību līdz distances beigām.

Pietuvojoties Otepei, līderu grupa kā pirmā sasniedza kalnu sprinta posmu. Arī šoreiz Andrijanovs bija starp līderiem, ierindojoties augstajā otrajā pozīcijā.

Savukārt pēdējā starpfinišā, kas atradās Otepē, blakus biatlona un slēpošanas stadionam, Adrijanovs iebrauca kā piektais. Braucēji Otepē veica trīs noslēdzošos apļus, kurš katrs bija 14 kilometrus garš.

Kad līdz distances beigām palika divi apļi, līderu grupas pārsvars pār pamatgrupu bija nedaudz vairāk par vienu minūti. Peletonā jau ilgāku laiku toni noteica Zviedrijas nacionālā komanda, «Rietumu-Delfin» pārstāvji koncentrējās grupas vidusdaļā, bet «Alpha Baltic»/«Unitymarathon.com» bija kā noslēdzošie. Tomēr arī pirmajos divos posmos «Alpha Baltic»/«Unitymarathon.com» braucēji izcēlās ar nogaidošu taktiku un izšķirošo izrāvienu veica tieši pēdējos kilometros.

Pirms pēdējā apļa par līderi kļuva Vitālijs Popkovs («ISD Continental»), kurš ar pamatgrupu bija panācis līderus un vienatnē iebrauca noslēdzošajā aplī. Tomēr ilgu laiku krievu sportists vadību nenoturēja, tāpēc šoreiz distances beigās bija sprinta finišs, uzvaru svinot Sazonovam.

Vēl no Latvijas sportistiem 19. vietu izcīnīja Andris Smirnovs («Rietumu-Delfin»), kuram uzreiz sekoja Indulis Bekmanis («Alpha Baltic»/«Unitymarathon.com»), 34.vietu ieņēma Armands Bēcis («Rietumu-Delfin»), 36. pozīcijā sacensības noslēdza Kristofers Rācenājs («Alpha Baltic»/«Unitymarathon.com»), 53. vietu ieņēma Andris Vosekalns («Rietumu-Delfin»), bet 97.pozīcijā palika Reinis Andrijanovs («Alpha Baltic»/«Unitymarathon.com»).

Kopvērtējumā līderpozīcijā pēc trim posmiem izvirzījies vācietis Marsels Meisens («BKCP-Powerplus»), kurš labākais bija otrajā posmā, bet trešdien finišēja otrais. Savukārt Liepiņš un Bekmanis ieņem attiecīgi 12. un 13. vietu, viņam zaudējot 19 sekundes.

Vosekalns kopvērtējumā ieņem 20. vietu (+26 sekundes), Andrijanovs atrodas 34. pozīcijā (+41 sekunde), Bēcis ir vēl par sekundi lēnāks un seko 46. vietā, Rācenājs ieņem 66. pozīciju (+55 sekundes), bet Smirnovam pašlaik ir 91. vieta minūti un 56 sekundes aiz līdera.

Labāko jauno braucēju ieskaitē Liepiņš un Bekmanis atrodas sestajā un septītajā pozīcijā. Savukārt Andrijanovs ieņem ceturto vietu labākā kalnu braucēja ieskaitē.

Ceturtdien sportisti aizvadīs Latvijas posmu, kas norisināsies no Smiltenes līdz Siguldai. Dalībnieki pa Valmieras šoseju brauks līdz Raganai, bet pēc tam veiks divus tā sauktos Siguldas apļus - Sigulda-Ragana-Murjāņi. Velomaratona starpfinišs paredzēts Murjāņos. Piektdien gaidāma atpūtas diena, bet nedēļas nogalē tiks aizvadīti pēdējie divi posmi, kas risināsies Lietuvā.

«Baltic Chain» ir tradīcijām bagāts daudzdienu velobrauciens, kas bija ļoti populārs jau no tā pirmsākumiem pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados. Lai arī pēc Latvijas, Lietuvas un Igaunijas neatkarības atjaunošanas tas apsīka, 2011. gadā, pateicoties visu trīs valstu riteņbraukšanas federāciju prezidentu noslēgtajam memorandam, sacensības tika atjaunotas, un tās sekmīgi norisinājušās jau divus gadus.

Pirmo reizi Baltijas velobrauciens starp kādreizējām padomju republikām - Latviju un Lietuvu - norisinājās 1955. gadā. 1959. gadā ģeogrāfija paplašinājās, iekļaujot arī Igauniju.

Velobraucienam katru gadu, izņemot pirmos četrus pastāvēšanas gadus, tika mainīts maršruts, un 1976. gadā trim Baltijas republikām tika pievienota arī Baltkrievija, bet pēdējos gados sacensības kļuvušas par kupli pārstāvētām un UCI normētām sacīkstēm.

Komentāri (3)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu