«Mazda CX-5» izceļas ar drošības līmeni un godalgotām tehnoloģijām

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

«Mazda» jaunākais Latvijā pieprasīto automašīnu - krosovera modelis «CX-5» oficiāli atzīts par vienu no drošākajiem automobiļiem pasaulē. «Euro NCAP» sadursmju testā tam piešķirts augstākais novērtējums - piecas zvaigznes.

Kompaktais krosovers, kas Eiropas tirgū tika izlaists februārī, izpelnījās augstu novērtējumu visās četrās vērtējuma kategorijās. Tā vērtējums par pieaugušu pasažieru aizsardzību, pasažieru - bērnu aizsardzību un drošības sistēmu darbību (attiecīgi 94%, 87% un 86%) krietni pārsniedza attiecīgajās kategorijās noteikto 80%, 75% un 60% robežu, kas nepieciešams, lai kopumā saņemtu piecas zvaigznes. «CX-5» sasniedza maksimālo novērtējumu par spīti augstajiem standartiem, ko «Euro NCAP» 2012.gadā noteicis gājēju aizsardzībai, kuras nodrošināšanai automobiļiem jāuzrāda vismaz 60% sniegums.

Punktu piešķiršanu katrā kategorijā nosaka vairāki triecienu testi, ieskaitot frontālu sadursmi ar ātrumu 64 km/h, sānu sadursmi ar ātrumu 50 km/h, sadursmi ar stabu ar 29 km/h un gājēja notriekšanas imitāciju pie ātruma 40 km/h. «Euro NCAP» vērtē arī elektronisko stabilitātes sistēmu jeb ESP.

«CX-5» ir pirmais no jaunās paaudzes «Mazda» modeļiem, kura virsbūve veidota pēc inovatīvās «SKYACTIV» tehnoloģijas. Nosprauduši mērķi izstrādāt ideālu automobiļa virsbūvi, Mazda inženieri devās pie rasējamiem dēļiem, lai no jauna pārdomātu struktūras, materiālu un ražošanas metožu fundamentālos principus. Rezultātā 61% virsbūves veido augstas izturības tērauds. Atdurstieņi bamperu iekšpusē izgatavoti no 1800 Mpa augstas izturības tērauda - stiprākā kāds jebkad izmantots autobūvē. Tādējādi Mazda radījusi virsbūvi, kas ne tikai nodrošina vienreizēju drošību sadursmes gadījumā, bet ir arī ļoti viegla. «Mazda» plāno izmantot «SKYACTIV» tipa virsbūves visos jaunās paaudzes automobiļos.

Divas «Mazda Motor Corporation» inženieru komandas saņēmušas Tehnoloģiskās attīstības godalgas, ko piešķir Japānas autoinženieru savienības (JSAE) 62. balvu pasniegšanas ceremonijā. Viena «Mazda» pētnieku grupa saņēmusi atzinību par dīzeļu sīkdaļiņu filtra (DPF) veiktspējas uzlabošanu, bet otra komanda - par rekordaugstas kompresijas pakāpes un pazeminātas berzes īstenošanu jaunajā «SKYACTIV-G» benzīna dzinējā, kurš jau pieejams krosoverā «CX-5». Savukārt uzlabotais sīkdaļiņu filtrs, kas izceļas ar teicamu temperatūras noturību un spēju pilnvērtīgi darboties pie nelielas izplūdes gāzu temperatūras, tiek pielietots «Mazda SKYACTIV-D» dīzeļdzinējos, kas arī uzstādīti CX-5. Filtros izmantots par 30-50% mazāk retzemju metālu, tādējādi samazinot DPF filtra ražošanas izmaksas. Savukārt līdz 14:1 palielinātā kompresijas pakāpe, kas ir pasaules rekords benzīna dzinējam, palīdzējusi samazināt tiešās iesmidzināšanas «SKYACTIV-G» benzīna dzinēja degvielas patēriņu.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu