NASA «izgāzusies» ar secinājumiem par ezerā atrasto «svešu» dzīvības formu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

ASV Nacionālās Aeronautikas un kosmosa pārvaldes (NASA) speciālisti, kas pirms nepilniem diviem gadiem paziņoja, ka ezerā Kalifornijā atraduši «svešu» dzīvības formu, būs spiesti atzīt, ka ar secinājumiem pārsteigušies.

NASA savulaik paziņoja, ka atraduši kādu baktēriju, kas dzīvo Mono sālsezerā Kalifornijā. Atrastais mikroorganisms spējot dzīvot ar arsēnu bagātā vidē, kas citām dzīvām būtnēm ir nāvējoši indīgs.

Šis atklājums ļāva izdarīt pieņēmumu, ka šis mikroorganisms dzīvo uz citām planētām, ne tikai uz Zemes.

Zinātnieki domāja, ka atrastais mikroorganisms ir sākotnējās Zemes dzīvības formas pārstāvis, kas spēj izdzīvot īpaši sarežģītos apstākļos.

Tomēr divi pētījumi, kas veikti Cīrihē un Vankūverā, liecina, ka «svešās» dzīvības formas jeb baktērijas «GFAJ-1» DNS sastāv no fosfora un tajā nav arsēna, ar ko tā it kā esot barojusies.

Zinātnieku pētījumos pierādīts, ka jaunatklātā baktērija arsēna vidē tomēr neizdzīvo.