NASA: pastāv iespēja, ka Zemē varētu ietriekties liels asteroīds

LETA
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Scanpix/Reuters

Visumā ir daudz mazāk lielo asteroīdu, nekā iepriekš uzskatīts, turklāt lielākā daļa no tiem ir atklāti, tādējādi samazinot apdraudējumu Zemei, ceturtdien paziņoja ASV Nacionālā aeronautikas un kosmosa pārvalde (NASA).

Jaunākie dati no NASA infrasarkanā spektra orbitālās observatorijas jeb WISE teleskopa liecina, ka ir atrasti 93% asteroīdu, kas garāki par vienu kilometru.

Zinātnieki uzskatīja, ka tādu ir aptuveni tūkstotis, taču tagad viņi samazinājuši to skaitu līdz 981 asteroīdam, no kuriem 911 ir atklāti un tiek izsekoti.

«Risks, ka patiesi liels asteroīds varētu ietriekties Zemē, pirms mēs varētu to atklāt un brīdināt par to, ir ievērojami samazināts,» sacīja Hārvarda-Smitsoniana astrofizikas centra Mazo planētu centra direktors Tims Spārs.

Taču riskus varētu radīt vidēja lieluma Zemei tuvu esošie asteroīdi, kas garāki par 100 metriem. WISE teleskopa dati liecina, ka izplatījumā ir aptuveni 19 500 šādu asteroīdu, nevis ap 35 000, kā iepriekš uzskatīts, bet izsekoti tiek tikai 5200 no tiem.

Atlikušie 15 000 asteroīdu vēl jāatrod, sacīja NASA.

Viena no jaunākā pētījuma autorēm Eimija Meinzere sacīja, ka WISE teleskops astronomiem ir devis skaidrāku priekšstatu par to, kas sastopams vai nav sastopams kosmosā.

«Tas ir kā iedzīvotāju aptauja, kurā tiek izjautāta nelielu cilvēku grupa, lai varētu gūt priekšstatu par visu valsti,» viņa sacīja.