Neikšāns/Dzirkals ātrākie latvieši «auto24 Rally Estonia» pirmajā dienā

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Pēc pirmās sacensību dienas «Latvijas Mobilā Telefona» rallija komandas ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals ir ātrākā Latvijas ekipāža «auto24 Rally Estonia» – viņi ir pārliecinoši nostiprinājušies TOP 10 kopvērtējumā, bet N4 klasē ir ātrāko trijniekā, neskatoties uz nelielām tehniskām problēmām.

«Kopumā rezultāts nav vislabākais, bet nav arī slikti,» par «auto24 Rally Estonia» pirmo dienu saka Neikšāns. «Secinājām, ka mūsu auto ir «sasēdusies» turbīna, nevaram sasniegt maksimālo turbīnas spiedienu, līdz ar to nevaram braukt ar pilnu jaudu.»

«Grants šeit ir «smaga», tas arī veicināja turbīnas defektu,» skaidro ekipāžas stūrmanis Dzirkals. «Turklāt konkurenti izmanto citādas, šaurākas, riepas, kas ir labāk piemērotas šejienes ceļiem.»

Ralliju Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals iesāka piesardzīgi, pirmajā ātrumposmā uzrādot ceturto ātrāko rezultātu N4 klasē, bet jau nākamajā posmā uzlaboja savu situāciju, paceļoties uz otro vietu N4 klases vērtējumā. Otrajā «dopā» «Latvijas Mobilā Telefona» rallija komandas ekipāža uzrādīja piekto absolūti labāko rezultātu, piekāpjoties tikai jaudīgākajiem WRC un R4 klases auto.

«Otrais ātrumposms bija specifisks, ar šauru ceļa posmu vidū, un tur mēs izvēlējāmies braukt pat pārdroši, «griežot» līkumu iekšmalas, kas ir diezgan bīstami, bet tas atmaksājās,» stāsta Andis.

Trešajā un ceturtajā ātrumposmā Andis un Pēteris saglabāja «status quo», aizvadot principiālu un sīvu cīņu ar igauņiem Kasparu Koitlu un Sīmu Plangi, kurus vēl pirms šā rallija Andis nosauca par galvenajiem konkurentiem. Piekto ātrumposmu, kas bija 5,5 km garš asfalta posms Otepes tuvumā komandas ekipāža aizvadīja saudzīgākā režīmā, saglabājot automašīnu rallija otrajai dienai.

«Trešajā un ceturtajā ātrumposmā jau bija atklājusies turbīnas problēma, arī paši nevarējām atrast savu ritmu, bet tieši pirms pilsētas ātrumposma atklājām eļļas sūci motorā, tāpēc arī psiholoģiski braucām lēnāk,» skaidro Andis. «Šis defekts jau ir novērsts, un, ja otrajā rallija dienā mēs spēsim paši «savākties» un saglabāt tempu, uzrādot tādus pat rezultātus kā šodien, varēsim cīnīties ar vadošajiem braucējiem.»

«Kopumā pirmā diena mums bija veiksmīga, bet mazas ķibelītes neļāva būt ātrākiem, nesanāca tas, ko sauc par «clean run», tīrs brauciens,» secina Pēteris. «Rīt brauksim aiz galvenajiem konkurentiem – Koitlas, krieva Alekseja Lukjaņuka, kas ir izdevīgāk, jo varēsim sekot līdzi rezultātiem – šodien pārslodzes dēļ rezultāti internetā nebija regulāri pieejami.»

Rallija vadībā pēc pirmajiem pieciem ātrumposmiem ir izvirzījies pagājušā gada uzvarētājs, norvēģis Madss Ostbergs, otrais ir «Citroen Junior WRT» komandas beļģu pilots Tjerī Nevils, bet trešais – mājinieks Georgs Gross. Visi nosauktie brauc ar WRC klases automašīnām.

N4 klasē līderis pēc pirmajiem pieciem ātrumposmiem ir Kaspars Koitla, otrais ir Aleksejs Lukjaņuks, kurš igaunim zaudē 10,4 sekundes, bet trešie ir Latvijas ekipāža. No Lukjaņuka Andis Neikšāns atpaliek 2,4 sekundes.

«auto 24 Rally Estonia» otrajā dienā sportistiem būs jāveic septiņi ātrumposmi, un «Latvijas Mobilā Telefona» rallija komandas ekipāža brauks tos visus, jo viņu mērķis ir cīņa par absolūto vērtējumu - Latvijas čempionāta ieskaitē tiek vērtēti deviņi no 12 ātrumposmiem, un sportisti, kas nevēlas veikt pilnu rallija distanci, noslēdzošos trīs ātrumposmus nebrauks.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu