«Ober-Haus»: Augusi aktivitāte biroju nomas tirgū; vērojams neliels nomas maksu kāpums

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Gatis Dieziņš/LETA

Šā gada pirmā ceturkšņa otrajā pusē bija vērojama biroju nomas tirgus aktivitātes paaugstināšanās. Jūtams arī vidējās biroju nomas maksas pieaugums centrā - pieprasītākajās vietās īpašnieki paaugstina nomas maksas par vienu līdz diviem eiro (0,7 līdz 1,4 latiem) par kvadrātmetru, teikts nekustamo īpašumu kompānijas «Ober-Haus» komercplatību tirgus pārskatā par pirmo ceturksni.

Vērojama aktivitāte par biroju ēkām, kuras zināmu laika periodu bija praktiski neaizpildītas, teikts pārskatā.

Nomas maksas A klases biroju segmentā 2012.gada pirmajā ceturksnī vidēji bija robežās no astoņiem līdz 12 eiro (no 5,6 līdz 8,4 latiem) par vienu kvadrātmetru, augstākā nomas maksa par A klase biroju bija 16 eiro (11,2 lati) par vienu kvadrātmetru, savukārt B klases biroju segmentā nomas maksas bija robežās no sešiem līdz astoņiem eiro (no 4,2 līdz 5,6 latiem) par kvadrātmetru. C klases biroju segmentā nomas maksas bija robežās no četriem līdz pieciem eiro (no 2,8 līdz 3,5 latiem) par kvadrātmetru. 

Apsaimniekošanas maksas saglabājas iepriekšējā līmenī, teikts pārskatā. Vidējās apsaimniekošanas izmaksas A klases biroju centros ir robežās no 0,85 līdz diviem eiro (no 0,595 līdz 1,4 latiem) par kvadrātmetru, B klases biroja centros no 0,8 līdz 1,5 eiro (no 0,56 līdz 1,05 latiem) par vienu kvadrātmetru un C klases birojos līdz 0,7 eiro (0,49 latiem) par vienu kvadrātmetru. 

Nemainīgi vislielākā klientu aktivitāte jūtama saistībā ar nelieliem birojiem, platībā no 50 līdz 200 kvadrātmetriem, norāda «Ober-Haus». Starptautiskas kompānijas, kas plāno paplašināt savu biznesu arī Latvijā, šajā ceturksnī interesējušās par telpām, kuru platība ir no 300 līdz 600 kvadrātmetriem. 

«Ober-Haus» speciālisti konstatējuši, ka ir starptautiskas kompānijas, kuru darba specifika ļauj un nodrošina strādāt attālināti, līdz ar to uzņēmumam nav nepieciešamas darba vietas katram darbiniekam. No vienas puses, tas ļauj uzņēmumam nomāt mazākas biroja telpas un tādā veidā samazināt izmaksas, bet, no otras puses, uzņēmumam ir svarīgi, lai darbiniekiem tiktu nodrošināti konkurētspējīgi darba apstākļi, jo darbinieki ir uzņēmuma pamatvērtība, līdz ar to varētu mainīties prasības attiecībā pret biroju telpu plānojumu un struktūra, kā rezultātā platība uz vienu darba vietu varētu palielināties un kopējais pieprasījums varētu palikt līdzšinējā līmenī, prognozē «Ober-Haus». 

Nomniekiem biroju telpu izvēlē kā viens no svarīgākajiem faktoriem ir apsaimniekošanas pakalpojumu kvalitāte atbilstoši līmenim, ko klients sagaida un par ko maksā. Darba devējiem ir svarīgi, lai viņu darbiniekiem tiktu nodrošināta darba vide, kurā darbinieki jūtas komfortabli, ir motivēti, kas atbilst biroju ēkas klases noteiktajiem standartiem un šo prasību nodrošināšanu sagaida no ēku īpašniekiem un apsaimniekotājiem, teikts pārskatā. 

Par biroju ēku iegādi platībās no 400 līdz 1000 kvadrātmetriem ir interese uzņēmumiem, kuri meklē atsevišķi stāvošas ēkas savām vajadzībām un vēlas iegādāties tās uzņēmuma īpašumā. Tie ir gan vietējie uzņēmumi, gan arī starptautiskas kompānijas, norāda «Ober-Haus». 

Investori ir sākuši interesēties arī par lielāka apjoma investīcijām un izskata iespēju iegādāties jauno projektu biroju ēkas ar kopējo platību līdz 7000 kvadrātmetru, teikts pārskatā. 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu