Oktobrī Rīgā sāks kursēt vēl trīs zemās grīdas tramvaji

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Apollo»

Oktobrī Rīgā sāks kursēt vēl trīs zemās grīdas tramvaji, kas pilsētā piegādāti septembrī, aģentūru LETA informēja pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» preses sekretārs Viktors Zaķis.

Turpmāk katru mēnesi līdz 2011.gada janvārim Rīgas pašvaldība saņems pa četriem zemās grīdas tramvajiem, kas pamazām sāks kursēt 6.tramvaja līnijas maršrutā.

Katram tramvajam pirms aktīvas kursēšanas sākuma Rīgas ielās nepieciešama testēšana un pielāgošana braucieniem Rīgā, kas aizņem aptuveni vienu līdz divus mēnešus, pastāstīja Zaķis.

Paredzēts, ka kopā 6.tramvaja maršrutā kursēs pāris desmiti zemās grīdas tramvaju, bet kā nākamā zemās grīdas tramvaju satiksmei pielāgojamā tramvaja līnija būs 11.tramvaja maršruta līnija.

Kā ziņots, Rīgas domes deputāti 7.septembrī nolēma līdz 2013.gadam pagarināt zemās grīdas tramvaja projekta pirmā posma - no Radio ielas līdz Juglai - ieviešanas termiņu.

Tāpat nolemts 6.tramvaja maršrutu, kurā kursē zemās grīdas tramvajs, pagarināt līdz Ausekļa ielai un Berģiem.

Projekta pirmā posma realizācijas gaitā ir izdevies veikt tramvaju līnijas modernizāciju atbilstoši zemās grīdas tramvaja tehniskajiem parametriem un rast tādus tehniskos risinājumus un izbūvēt tādu kontakttīkla konstrukciju, kas ļāva sākt tā ekspluatāciju 6.tramvaja maršrutā «Radio iela-Jugla-apgriešanās loks».

Lai veicinātu sabiedriskā transporta pieejamību un uzlabotu pasažieru pārvadājumu kvalitāti, projekta pirmā posma realizācijas procesā tika izvirzīti un atbalstīti priekšlikumi par tramvaja maršruta pagarināšanu abos virzienos - līdz Ausekļa ielai un Berģiem pie Jaunciema gatves un Brīvības gatves krustojuma.

Projekta realizācijas laikā, ņemot vērā, ka maršruts skar pilsēta vēsturiskā centra teritoriju, ir izvirzītas īpašas prasības esošo pieturvietu pārbūvei - projektēšanai un būvniecībai, kas tika skatītas un akceptētas arī Pilsētas attīstības komitejas sēdē.

Minēto apstākļu dēļ bija nepieciešami grozījumi 2006.gada lēmumā «Par zemās grīdas tramvaja ieviešanas Rīgas pilsētā projekta realizāciju», mainot projekta ieviešanas pirmā posma nosaukumu, kā arī tā realizācijas termiņu pagarinot līdz 2013.gadam, kas nepieciešams saistībā ar maršruta līnijas pagarināšanu un infrastruktūras pārbūvi.

Lēmums tieši neietekmēs pašvaldības budžetu, bet saistībā ar tramvaja maršruta pagarināšanu līdz Ausekļa ielai, izbūvējot jaunas pieturvietas pilsētas vēsturiskā centra teritorijā, būs izmaksu pieaugums pieturvietu skaita palielināšanās dēļ - jāizbūvē septiņas pieturvietas.

Pirmais zemās grīdas tramvajs Rīgā tika atvests marta beigās un pēc divu mēnešu izmēģināšanas jūnija sākumā sāka pārvadāt pasažierus. Otrais tramvajs tika piegādāts augusta beigās. Kopā tiks piegādāti 20 tramvaji.

Tramvaja ietilpība ir 300 pasažieru, tas ir 31,64 metrus garš un pilnībā aizvieto iepriekš izmantotās divu vagonu sakabes. Tramvajs ir veidots no trīs savstarpēji savienotām sekcijām, pa kurām pasažieri var pārvietoties visā tā garumā. Tas ir aprīkots ar invalīdu paceļamo platformu, kā arī tam ir iebūvētas speciālas gaisa vēdināšanas un kondicionēšanas iekārtas.

«Rīgas satiksme» plāno būvēt jaunu cehu zemās grīdas tramvajiem. Lai varētu veikt tramvaja apkopi līdz apkopes ceha izbūvei, pagaidām pielāgots 5.tramvaju depo esošās elektrotransporta darbnīcu telpas un teritorija. Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums «Škoda Transportation s.r.o.».

Pirmie jaunie tramvaji pārvadās pasažierus 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla. Tie aizstās savu laiku nokalpojušos un jau vienreiz renovētos tramvajus.

Zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā pirms dižķibekles bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji bija plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljoni latu, bet vairāki speciālisti norādīja, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.

2008.gada vidū «Nordea», «SEB banka» un «Swedbank» piešķīra sindicēto aizdevumu «Rīgas satiksmei» infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā.

Biznesa žurnāla «Kapitāls», «IBS Prudentia» un biržas «NASDAQ OMX Riga» 2009.gada pētījumā «101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums» «Rīgas satiksme» ar uzņēmuma vērtību vērtību 201,29 miljoni latu ierindojas 11.vietā. 2008.gada pētījumā «Rīgas satiksme» ar uzņēmuma vērtību 111 miljoni latu ierindojās 21.vietā, bet 2007.gada pētījumā uzņēmums ar vērtību 99,24 miljoni latu bija 27.vietā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu