«Opel» ir sagatavojis revolucionāru konceptauto (6)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

150 gadus ilgās vēstures laikā «Opel» radījuši daudz spēcīgu inovāciju un tagad iepazīstina ar jaunāko no tām. «Opel Monza» konceptauto savu pasaules pirmizrādi piedzīvos Frankfurtes auto izstādē, kas šogad norisināsies no 12.septembra līdz 22.septembrim.

«Opel» izpilddirektors Dr. Karls-Tomass Noimans (Dr. Karl-Thomas Neumann) sniedz pirmo ieskatu šajā aizraujošajā pētījumā. ««DRIVE!2022» ir «Opel» zīmola un kompānijas nākotnes stratēģija, kas aptver visdažādākās jomas un elementus,» norāda Noimans. «Runājot par mūsu automašīnu modeļu nākotni, «Monza» koncepcija iemieso visu mūsu mērķu apvienojumu. Tā ir mūsu nākotnes vīzija un ietver uzņēmuma pamatvērtības - vācu mašīnbūves precizitāti apvienojumā ar pievilcīgu dizainu un ikdienas vajadzībām piemērotām inovācijām. «Monza» konceptauto šos elementus ar svaigu iedvesmu un izteiktu skaidrību paceļ jaunā, modernā līmenī. Šis automobilis ir rezultāts pētījumam, kam paredzēta ilgtermiņa ietekme uz nākamās paaudzes «Opel» modeļiem.»

Konceptauto iemieso to, ko klienti no «Opel» sagaida nākotnē. Efektivitāte un savienojamība. Automobiļa koncepcija demonstrē izcilu efektivitāti, kas balstīta uz modeļa uzbūvi un izmantotajiem materiāliem, kā arī aerodinamiku un revolucionāru dzinējspēka risinājumu. Augstā līmenī ir arī savienojamība - informācijas un izklaides sistēmu attīstība ir veikusi milzu soli un nodrošina vēl nebijušas iespējas.

«Opel» dažkārt no vienas modeļu paaudzes uz nākamo ir veicis drastiskas izmaiņas to dizaina valodā, savukārt «Monza» konceptauto dizains ir pamanāms turpinājums aizsāktajam stilam. Lai vizuāli uzsvērtu autoražotāja tieksmi pēc paaugstinātas efektivitātes, «Opel» dizaina filozofija «skulpturāla māksla tiekas ar vācu precizitāte» piedzīvojusi evolūciju - virsbūves dizains tagad vairāk iemieso veiklu atlētiskumu, nevis izteikti muskuļotu spēku.

Šis uzsvars dizainā atspoguļojas automobiļa priekšpuses stilā - zema stāja ar plūstošām līnijām, skaidri izteikts motora pārsegs un vizuāli uzkrītoši priekšējie lukturi. Tas viss modelim piešķir papildu devu izteiksmīgas pašpārliecinātības. Tikušas attīstītas un iekļautas kopējā dizainā arī tipiskākās «Opel» iezīmes - motora pārsega viduslīnija tagad izskatās vēl trīsdimensionālāka un pamanāmāka, bet hromētā plāksne, kas uz priekšējā režģa tur autoražotāja logo, spārnu formā izstiepjas tālāk uz sāniem. Papildu sportisko pievilcību modelim piešķir arī divi raksturīgie «asmeņi» zem lukturiem. Kopumā Monza konceptauto piemīt viegls, atlētisks izskats, kas radīts, lai caur dizainu komunicētu efektivitāti, sajūsmu un braukšanas baudījumu.

«Opel» modeļu sportiskais izskats vienmēr ir bijis nešķirami saistīts ar to funkcionalitāti, un tieši tādēļ jaunais konceptauto izrāda cieņu sākotnējam «Monza» kupejas modelim, kas tika ražots no 1978. līdz 1986. gadam. Arī tas sevī apvienoja eleganci un dinamisku stilu ar pārdomātiem funkcionāliem risinājumiem vadītājam un pasažieriem. Šo abu automobiļu līdzība ir novērojama to dizaina elementos kā, piemēram, plašajās, spīdīgajās virsmās un zemajā viduslīnijā.

Oriģinālais «Monza» modelis automobiļu tirgū bija pirmais, kuram bija digitāls informācijas displejs, un konceptauto turpina šīs inovatīvās tradīcijas. Jaunais modelis iepazīstina ar revolucionārām tehnoloģijām nākotnes informācijas un izklaides sistēmu savienojamības iespējām, tādējādi ieskicējot «Opel» nākamo paaudžu automobiļu sasaiti ar cieši savienotu un informācijā dalīties vēlošos sabiedrību. Tā būs nākotnes individuālā mobilitāte, kas ietvers ko vairāk nekā tikai braukšanas iespējas vien.

Modernais konceptauto ir jaunākais rezultāts IAA pētījumiem, kurus «Opel» aizsāka 1965.gadā ar uzmanību piesaistošo «Experimental GT» modeli. Tajā laikā «Opel» bija Eiropā pirmais autoražotājs, kurš radīja konceptauto un to prezentēja auto izstādē, izpelnoties milzīgus panākumus. «Experimental GT» radīja entuziasmu medijos un sabiedrībā un regulāri sāka piedalīties konceptauto prezentācijās, demonstrējot inovatīvas idejas un attīstības iespējas zīmola modeļu spektram. «Opel» pētījumi 1960.gados izrādījās tik veiksmīgi, ka visi tā konkurenti Eiropā sāka attīstīt un radīt paši savus konceptautomobiļus.

«Ar «Opel Monza» koncepciju mēs auto industrijas nākotni radām pieejamu jau tagad,» turpina «Opel» izpilddirektors Noimans un pastiprina interesi par Riselsheimas jaunāko pētījumu pirms tā pasaules pirmizrādes. «Šobrīd es vēl nevaru atklāt detaļas par to, kā Monza konceptauto interjera dizains un jo īpaši tā modernākās tehnoloģijas mainīs ierasto braukšanas pieredzi. Neraugoties uz to, es varu apsolīt, ka, veroties no jebkura skatupunkta, tā inovatīvais virsbūves dizains un perfektās proporcijas liks pacelt galvu un atskatīties. Tiesa, tie gan ir tikai vizuāli izteiksmes līdzekļi lieliskam saturam, kas slēpjas zem virsbūves.»

Komentāri (6)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu