Pārbaudīs sūdzības par pirmklasnieku uzņemšanu Rīgas Centra humanitārajā vidusskolā

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone/LETA

Rīgas Centra humanitārajā vidusskolā Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Izglītības pārvalde veiks pārbaudi par vecāku sūdzībām pirmklasnieku uzņemšanai skolā, sacīja Izglītības pārvaldes Vispārējās izglītības skolu nodaļas vadītāja Modra Jansone.Viņa uzsvēra, ka veikt rakstiskas pārbaudes uzņemšanai 1.klasē aizliedz Vispārējās izglītības likums, kas nosaka, ka izglītības iestāde, kura īsteno pamatizglītības programmas, nedrīkst rīkot iestājpārbaudījumus izglītojamo uzņemšanai no 1.klases līdz 9.klasei.

«Jau šodien mēs uzsāksim pārbaudi Rīgas Centra humanitārajā vidusskolā, lai noskaidrotu, kādi testi tika izmantoti topošo pirmklasnieku atlasīšanai, un tie tiks atcelti. Tāda situācija, ka tiek testēti bērni nedrīkst būt, jo katrai skolai ir jāspēj strādāt ar pilnīgi visiem bērniem,» uzsvēra Jansone.

Jansone stāstīja, skolām nav obligāts pienākums topošajiem 1.klases skolēniem rīkot iepazīšanos ar skolu, taču lielākā daļa skolu to dara, tajā skaitā arī Rīgas Centra humanitārā vidusskola.

Runājot par iepazīšanās saturu un formātu, viņa norāda, ka tas ir ļoti daudzveidīgs un liela nozīme ir skolas tradīcijām. Tās var būt tikšanās kādā sestdienā vai darbdienas pēcpusdienā, kad visi klases vecāki ar bērniem ierodas skolā, lai satiktos ar skolotāju, iepazītu klases un skolas telpas, ir skolas, kur vecāko klašu skolēni sniedz nelielu koncertu. Citas skolas aicina vecākus un bērnus uz individuālām nodarbībām.

Kā aģentūru LETA informēja kādas topošās pirmklasnieces mamma, februārī vecāki sapulcē informēti par to, ka martā būs jāiet uz iepazīšanās nodarbībām. Kad vecāki jautāja, ko tajās darīs, skolas direktore Ineta Rudzīte viņiem paskaidrojusi, ka tas ir noslēpums.

Pirmajās divās nodarbībās, kas katra ilgusi pusotru stundu, bērniem uzdots lasīt, rakstīt, skaitīt un atņemt līdz desmit, ar speciāliem uzdevumiem pārbaudīta spēja koncentrēties. Pēc otrās nodarbības pie klases durvīm parādījās saraksti ar bērnu vārdiem - vienā klasē, piemēram, trīs, citā - pieci, kuru bērnu vecākiem jāiet uz individuālajām pārrunām.

«Starp tiem bijām arī mēs. Vīram bija teikts, ka tie ir klasē sliktākie, savukārt, kad to vaicāju skolotājai Veltai Polītei, kura nav nevienas klases audzinātāja, bet pilda skolēnu komplektēšanas virsuzraudzes pienākumus, viņa atbildēja, ka tie ir bērni, kas nav no skolas mikrorajona. Taču spriežot pēc kāda cita bērna, kurš arī dzīvo ārpus mikrorajona, bet šajā sarakstā nebija iekļauts, nācās secināt, ka tā nav taisnība,» stāstīja mamma.

Vīram savukārt bija teikts, ka bērns jauc divskaņus, īsos un garos patskaņus, ka slikti rēķina, ka nespēj koncentrēt uzmanību, ka jāiet pie logopēda, tika rādīti viņas pārbaudes darbi. «Bērnudārzā mums nekas tāds nebija teikts. Bet es nenoliedzu, ka tā ir - brīvdienās mājās ar meitu nopietni nodarbojos,» atzina mamma.

Viņa stāsta, ka Polīte kādu pusstundu mēģinājusi pārliecināt, ka jāiet uz citu skolu, jo šī nav mikrorajona skola, ka citādi 1.septembrī paliksim bez skolas - ieteica konkrētas skolas, kuras tāpat nav ģimenes mikrorajonā, bet kuras ir tuvu un kurās it kā esot brīvas vietas. Kā vēl viens arguments tika minēta nepietiekami labā latviešu valodas lasītprasme, jo tas traucēšot apgūt angļu valodu no 1.klases, kas citās skolās neesot. Nelīdzēja iebildes, ka bērns jau 3 gadus bērnudārzā iet angļu valodas pulciņā, piebilda mamma.

«Es jau neesmu pret dažāda veida pārbaudēm - es iestājos par to, lai ir skaidri spēles noteikumi, lai es to visu zinātu laikus, lai prasības būtu definētas mājaslapā un lai vecāku sapulcē tas būtu skaidri pateikts, ka šajā skolā bērnus uzņem pēc būtības konkursa kārtībā. Turklāt, manuprāt, šādi atlasot skolēnus, tiek pārkāpta valstī spēkā esošā likumdošana,» norāda pirmklasnieces mamma.

Rīgas Centra humanitārās vidusskolas direktore Ineta Rudzīte  nenoliedza, ka iepazīšanās nodarbībās bērni gan lasījuši, gan rakstījuši savu vārdu, kā arī citus vienkāršus vārdiņus. Direktore norādīja, ka tas tiek darīts, jo uz pirmo klasi atnāk ļoti atšķirīgi sagatavoti bērni un skolotājiem jau tagad ir svarīgi zināt, kā viņiem jāplāno savs darbs jaunajā mācību gadā.

«Ir pirmsskolas izglītības iestādes, no kurām regulāri atnāk perfekti sagatavoti bērni, un ir tādi bērni, kuriem dārziņā ir ļauta vaļa darīt tikai to, ko viņi ir gribējuši. Ir bērni, kuri arī pēc obligātās sagatavošanas skolai neprot rokā turēt pildspalvu. Pēc šīs iepazīšanās skolotāji vecākiem iesaka, kam viņiem jāpievērš uzmanība līdz mācību gada sākumam, lai bērni veiksmīgi varētu sākt mācības 1.klasē. Protams šajās nodarbībās bērni iepazīstas ar skolas telpām, lai viņi septembrī zinātu kur atrodas klasē, kur tualete. Arī vecāki saņem informāciju, pie kuriem skolas darbiniekiem meklēt atbildes uz viņus interesējošiem jautājumiem,» stāstīja direktore.

Viņa uzsvēra, ka skola nav ar mieru nolaist zemāk kvalitātes griestus, tādēļ no savām prasībām tā neatkāpjas, un to visi zinot, jo šajā skolā izvēlas mācīties ģimenes vairākās paaudzēs. Direktore teica, ka skolā mācās ļoti dažādi bērni, sākot no izciliem un beidzot ar tādiem, kuri tik tikko spēj apgūt mācību vielu. Skola piedāvā gan logopēda, gan psihologa un sociālā darbinieka atbalstu skolēniem.

Skolā prioritārā kārtībā tiek uzņemti mikrorajona bērni, esošo skolēnu brāļi un māsas, skolas darbinieku bērni, Rīgas bērni un tie bērni, kas pierakstīti ārpus Rīgas, taču viņu skaits pēdējā laikā ir samazinājies. Turklāt ir vecāki, kuri savus bērnus ir pieteikuši pat astoņās skolās un cenšas izraudzīties savam bērnam piemērotāko skolu.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu