Pasažieri bažījas par iereibušiem RS šoferiem

BNS
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Lai arī ir bijuši pasažieru zvani par aizdomām, ka Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma «Rīgas satiksme» (RS) transportlīdzekļu vadītājs ir alkohola reibumā, neviens izsaukums pēdējo gadu laikā nav apstiprinājies, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam «Baltic Business Service» uzsvēra RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš norādīja, ka pēdējo gadu laikā arī RS kontrolieri nav konstatējuši transportlīdzekļa vadītāju alkohola reibumā.

«Mēs [RS] cenšamies darīt visu, lai šo faktu konstatētu, pirms dzērušais transportlīdzekļa vadītājs ir sēdies pie stūres vai tramvaja vadības kloķiem. Tāpēc uzņēmumā ir ieviestas vairākkārtējas alkohola klātbūtnes pārbaudes. Pirmā pārbaude vadītājiem ir no rīta, sākot maiņu, bet otrā ir, beidzot maiņu. Pārbaudes iziet arī tie šoferi, kuri strādā pīķa stundās. 2011.gadā pirmsreisa medicīniskās pārbaudēs ir fiksēti 117 gadījumi, kad transportlīdzekļu vadītāji netika pielaisti pie darba, jo viņu izelpā tika konstatēta alkohola klātbūtne. Jāatgādina, ka «Rīgas satiksmes» iekšējie noteikumi paredz, ka transportlīdzekļa vadītājs tiek pielaists pie darba tikai tad, ja alkohola koncentrācijas izelpā nav nemaz – tātad nulle promiles,» klāstīja Bemhens.

Viņš vērsa uzmanību uz to, ka papildus ikdienas pārbaudēm ir arī uzņēmuma mobilā ekipāža, kura izbrauc un pārbauda šoferus to darba laikā. «Ja šādu signālu nav, mobilā brigāde brauc uz pārbaudēm pa dispečeru punktiem pēc iepriekš izveidota grafika. Bet, ja ir kāds pasažieru zvans par to, ka kāds transportlīdzekļa vadītājs ir lietojis alkoholu, šī informācija uzreiz tiek pārbaudīta,» sacīja Bemhens.

Tāpat viņš atzina ‒ lai arī saņemtie pasažieru zvani par transportlīdzekļu vadītājiem, kuri, iespējams, ir alkohola reibumā, nav attaisnojušies, labāk par savām aizdomām ir ziņot, lai neatkārtotos tādas avārijas ar traģiskām sekām kā pirms diviem gadiem Baložos.

«Pēc šā gadījuma narkoloģisko pārbaužu daudzums tika trīskāršots. Tas nozīmē, ka vienas maiņas laikā autobusa vadītāju var pārbaudīt teju trīs reizes,» teica Bemhens.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu