Prasmīgs vadītājs ar izkoptu braukšanas stilu var samazināt degvielas patēriņu no 10 – 15%

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Uzņēmuma «Scania Latvia» veiktā datu analīze liecina, ka kravas auto segmentā degvielas izmaksas sastāda pusi no kopējām transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksām, kas vidēji ir 35-40 tūkst. eiro gadā, atkarībā no degvielas iegādes valsts.

Degvielas cenu kāpums kravas auto segmentā kopumā veicinājis uzņēmumu stratēģijas maiņu attiecībā uz automašīnas ekspluatāciju, tostarp būtiski palielinājis pieprasījumu pēc apmācībām vadītāju braukšanas prasmju izkopšanai.

Saskaņā ar «Scania Latvia» statistikas datiem, iegādājoties jaunu kravas auto, standarta komplektācijā tiek iekļauta degvielas bāka ar maksimālo atļauto tilpumu (1500 litri). Pieprasījums pēc šādas komplektācijas vienmēr bijis liels, tomēr pēdējā gada periodā tā izvēlēta visiem jaunajiem kravas vilcējiem.

«Ņemot vērā degvielas cenu kāpumu un faktu, ka degviela sastāda vidēji 50% no kopējām ekspluatācijas izmaksām, to samazināšanai tiek izvērtēti dažādi risinājumi. Piemēram, par «standartu» kļuvusi maksimālā degvielas tvertnes izmēra iekļaušana pamata komplektācijā, kas pārvadājumu maršrutā, piemēram, Krievijā ļauj uzpildīt degvielu par zemāko iespējamo cenu,» stāsta «Scania Latvia» vadītājs Aigars Pušinskis.

Tajā pašā laikā Pušinskis norāda, ka degvielas cenas pieaugums ir faktors, kuru ietekmēt praktiski nav iespējams, taču būtisku degvielas patēriņa samazinājumu var sasniegt, piemēram, izvēloties auto ar atbilstošu specifikāciju, apmācot vadītājus ekonomiski vadīt transportlīdzekli un analizējot ikdienas braukšanas stilu un progresu.

«Ikdienas novērojumi liecina, ka arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta autovadītāju ekonomiskas braukšanas apmācībām un autovadīšanas datu analīzei, jo tieši autovadītāji ir viens no būtiskākajiem rentabilitātes faktoriem. Kopumā šī vērtējama kā pozitīva tendence, jo veicina ekonomiskāku, racionālāku un reizē arī drošāku braukšanas iemaņu praksi,» turpina Pušinskis.

Drošas braukšanas skolas (DBS) apmācību direktors Artūrs Priednieks skaidro, ka procentuāli gan smagajām automašīnām, gan vieglajām automašīnām degvielas patēriņu var samazināt no 10  līdz 15%. «Šādu ietaupījumu vislabāk izjūt tieši smago automašīnu vadītāji, jo patērētās degvielas apjoms ir krietni lielāks nekā vieglajām automašīnām,» uzsver Priednieks.

 
KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu