Rīdzinieki joprojām visbiežāk sūdzas par ūdens patēriņa uzskaites problēmām

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Viena no biežākajām sūdzībām saistībā ar namu apsaimniekošanu joprojām ir neapmierinātība ar ūdens patēriņa uzskaites nepilnībām un maksājumiem par ūdens patēriņa starpību, liecina pašvaldības SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» apkopotā informācija. 

Jau ziņots, ka kopš 22.novembra «Rīgas namu pārvaldnieka» klientiem pieejams anonīmais uzticības un ieteikumu tālrunis 67415454, kas darbojas visu diennakti, kā arī e-pasts «info@rnparvaldnieks.lv», ļaujot ikvienam uzņēmuma klientam atstāt ziņojumu ar savu ierosinājumu vai pretenziju par «Rīgas namu pārvaldnieka» darbu. 

Kopš novembra nogales iespēju paust savu viedokli, zvanot uz anonīmo tālruni, izmantojuši gandrīz 500 rīdzinieki. 

Kā aģentūrai LETA pastāstīja «Rīgas namu pārvaldnieka» pārstāvis Krists Leiškalns, lielākā daļa - aptuveni ceturtdaļa visu zvanu - ir sūdzības par namu apsaimniekošanu, kā arī dažādi papildu jautājumi par šo tēmu. 

Gandrīz piektā daļa saņemto zvanu ir saistīti ar ūdens skaitītāju rādījumiem un maksājumiem par ūdens patēriņa starpību daudzdzīvokļu namos. Šī problēma Rīgā ir aktuāla jau vairākus gadus. 

Jau ziņots, ka jau ilgstoši Rīgas dzīvojamos namos vērojamas ūdens patēriņa starpības, kas rodas gan neprecīzu, kļūdainu, laikus nenolasītu skaitītāju rādījumu dēļ, gan tāpēc, ka māju kopējiem un dzīvokļos ierīkotajiem skaitītājiem nav ievēroti verificēšanas termiņi un dzīvokļos ir dažādas precizitātes klases skaitītāji, gan arī ļaunprātības dēļ - iedzīvotāji manipulē ar skaitītājiem, lai tie uzrādītu samazinātu patērētā ūdens daudzumu. Starpība starp mājas patēriņu un iedzīvotāju rādījumiem jāsedz pašiem mājas iemītniekiem, taču šis maksājums ievērojami palielina rēķinus godprātīgajiem klientiem. 

Rīgas dome šovasar vērsusies Ekonomikas ministrijā (EM) ar lūgumu sadarboties un izstrādāt grozījumus Ministru kabineta noteikumos par kārtību, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu. 

Pašvaldības Mājokļu un vides departaments vēlas, lai tiktu noteikta lielāka dzīvokļu īpašnieku atbildība gan par ūdens skaitītāju ierīkošanu, gan par verificēšanu, gan arī tiktu noteikts, ka mājas pārvaldniekam ir tiesības pārbaudīt ūdens skaitītāju rādījumus. 

Rīgas dome ierosina iekļaut Ministru kabineta noteikumos prasību, ka ūdens patēriņa starpību sedz tikai tie lietotāji, kuri kavē namu pārvaldnieku īstenot dzīvokļu īpašnieku pieņemto lēmumu par risinājumu ūdens patēriņa starpības mazināšanai. 

Trešā populārākā tēma, par kuru saņemtas sūdzības, ir zemes nomas maksas lielums un pamatotība. Tāpat rīdzinieki izmantojuši anonīmo tālruni, lai paustu neapmierinātību ar sētnieku darbu, kā arī sūdzējušies par pārāk lieliem procentu maksājumiem, kas aprēķināti par parādiem. 

Leiškalns sacīja, ka visas sūdzības tiek pārbaudītas, ievākta papildus informācija un iespēju robežās nepilnības tiek novērstas. 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu