«Rīgas satiksme» gada laikā saņēmusi 39 360 sūdzības un 1023 pateicības (19)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» 2013.gadā no pasažieriem saņēmusi 39 360 sūdzības, kā arī 1023 pateicības, liecina uzņēmuma apkopotā informācija.

Klientus visbiežāk neapmierina tas, ka sabiedriskais transports dažādu iemeslu dēļ kavējas. Pasažieri bieži pauduši neapmierinātību arī par minibusu pasažieru pārvadājumiem, norādot, ka minibusi neievēro grafikus. Sūdzības saņemtas arī par transporta līdzekļa vadītājiem - lielākoties par nelaipnu komunikāciju un nekompetentu rīcību.

Salīdzinoši daudz retāk, tomēr pasažieri novērtējuši arī labi padarītu darbu. Aizvadītajā gadā kopumā «Rīgas satiksme» saņēmusi 1023 pateicības. Visvairāk uzslavas saņem transporta līdzekļu vadītāji un tie, kuri cienījuši pasažierus un bijuši laipni komunikācijā, kā arī bijuši saprotoši un izpalīdzīgi pret cilvēkiem ratiņkrēslā un māmiņām ar bērnu ratiņiem. Tāpat pateicības bijušas par veiktajām izmaiņām maršrutos un kampaņām, kuras realizētas 2013.gadā.

Pērn ievērojami samazinājies sūdzību skaits par pārāk lielu aukstumu sabiedriskajā transporta - 2013.gadā par to sūdzējušies 258 klienti salīdzinājumā ar 411 pasažieriem 2012.gadā. Savukārt sūdzību skaits par karstumu sabiedriskajā transportā ir palielinājies - 2013.gadā par to sūdzējušies 380 pasažieri, no kuriem 31 pasažieris sūdzību izteicis oktobrī, 14 - novembrī un 11 - decembrī. 2012.gadā par karstumu sabiedriskajā transportā sūdzējās 205 pasažieri.

«Rīgas satiksmes» preses sekretārs Viktors Zaķis norādīja, ka katru dienu ar «Rīgas satiksmi» sazinās liels skaits cilvēku - vienā dienā vidēji 1300, savukārt mēnesī vidēji 40 000 cilvēku. Katrs no viņiem vēlas saņemt atbildes uz sev interesējošajiem jautājumiem, izteikt viedokli, neapmierinātību vai pateikties.

«Pērn esam saņēmuši 2349 priekšlikumus. Aktualitāte ir par jauniem maršrutiem, pieturvietām vai maršruta grafiku maiņu. Saņemam priekšlikumus arī par to, ka vecos transportus vajadzētu ātrāk nomainīt pret jauniem, vai arī to, ka ir nepieciešami lielākas ietilpības transporta līdzekļi. Tāpat saņemam dažādus citus ierosinājumus, piemēram, pieturvietās ieviest elektroniskos tablo, bezmaksas internetu, kā arī veikt citus uzlabojumus, ko praktizē citu valstu sabiedriskā transporta uzņēmumi,» pastāstīja Zaķis.

Kopumā 2013.gadā kopumā saņemti 525 896 pieteikumi. Biežākais sazināšanās iemesls ir informācija par sabiedriskā transporta pienākšanas un atiešanas laikiem, kā arī maršrutiem - ar šādiem jautājumiem saistīti 483 164 jeb 72,50% pieteikumu. Klienti visbiežāk lūdz informāciju par maršrutiem un grafikiem - cikos transports pienāk vai atiet no pieturvietas, kā nokļūt no vienas vietas uz otru un kāpēc transports kavējas un pieturvietā neierodas laikus. Otrs lielākais jautājumu skaits jeb 15,02% no visiem pieteikumiem ir par biļetēm - pasažierus interesē biļešu veidi, kā saņemt atlaides braukšanai sabiedriskajā transportā, kā arī biļešu lietošanas noteikumi. Tāpat interese ir par dažādiem jautājumiem, piemēram, vai tiks ieviesti jauni maršruti, kad gaidāmi jaunāki transporta līdzekļi u.tml. 3,76% pieteikumu ir par minibusiem.

Novembrī un decembrī «Rīgas satiksmes» klienti interesējušies arī par jaunumiem un aktualitātēm - piemēram, sākot ieviest «Rīdzinieka karti», cilvēki interesējās par kartes saņemšanas kārtību un citiem ar to saistītiem jautājumiem.

Visi «Rīgas satiksmē» saņemtie pieteikumi tiek dalīti četrās kategorijās - informatīvie jautājumi veido 91,87% komunikācijas, sūdzības - 7,48%, priekšlikumi - 0,45%, pateicības - 0,19%. Gandrīz 97% pieteikumu tiek saņemti pa informatīvo tālruni 80001919, 1,90% - pa informatīvo e-pastu «info@rigassatiksme.lv», 0,51% - pa pastu, bet 0,82% - sociālajos medijos «twitter», «draugiem», «facebook».

Kā ziņots, «Rīgas satiksme» 2013.gadā pārvadājusi vairāk nekā 150 miljonus pasažieru, kas ir par 6% vairāk nekā pirms gada, kad Rīgas sabiedrisko transportu izmantoja 141,4 miljoni pasažieru. Šis skaitlis raksturo reģistrēto pasažieru skaitu, taču reālais braucēju skaits varētu būt lielāks.

Jau ziņots, ka pērn Rīgas sabiedriskajā transportā gandrīz katrs trešais pasažieris braucis bez biļetes. «Rīgas satiksmes» biļešu kontrolieri 2013.gadā sabiedriskajā transportā veikuši 233 751 pārbaudi, kuras laikā konstatēti 68 609 bezbiļetnieki.

Komentāri (19)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu