Sievietes Latvijā nedaudz lielākas «tehnomīles» nekā vīrieši (32)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Sievietes Latvijā nedaudz vairāk lieto modernās tehnoloģijas nekā vīrieši, liecina tirgus un sabiedrisko pētījumu centra «SKDS» apkopotie dati.

Starp Latvijas sievietēm, 92% ir mobilais telefons, bet tāds ir tikai 88% vīriešu, «SKDS» uzzināja aptaujā, kuru «Latvijas Mobilā telefona» (LMT) pasākumā «Brokastis tehnoloģiju gardēžiem» prezentēja «SKDS» vadītājs Arnis Kaktiņš.

Sievietes arī vairāk lieto galda datoru (58%) nekā vīrieši (50%), un viņas arī nedaudz vairāk izmanto portatīvo datoru ( 40%) nekā vīrieši (38%). Kaktiņš gan piebilda, ka šāda atšķirība ir tuvu statistiskai kļūdīšanās robežai, ar kuru ir jārēķinās, veicot iedzīvotāju aptaujas.

Vairāk vīriešu gan teicās lietojot viedtālruņus (15 %) nekā sievietes (10%), un vīrieši arī pārspēja sievietes mūzikas pleijeru lietošanā ar 17 % pret 14%, liecina aptauja.

Pētījuma datu izdalīšana pēc vecuma grupām liecina, ka visvairāk mobilos telefonus lieto cilvēki 45- 54 gadu vecumā (97%), bet otrā vietā ir jaunieši 15-24 gadu vecumā (95%). Jauniešiem arī ir lielākais īpatsvars viedtālruņu - 24%.

Cilvēkiem 35-44 gadu vecumā savukārt ir lielākais galda datoru īpatsvars (70%), un tie tikai nedaudz (ar 58%) atpaliek no jauniešiem (59%) portatīvo datoru lietošanā. Neskatoties uz citur datos minēto mūzikas pleijeru lietošanas kritumu Rīgā, 33% jauniešu Latvijā lieto kādu digitālu mūzikas nesēju. Savukārt lielākais planšetdatoru lietotāju skaits - 7%- ir vecuma grupā 25-34 gadiem. Tam seko 25-44 gadus vecie ar 5 % un jaunieši 15-24 gadu vecumā ar 4 %.

Kā skaidroja Kaktiņš, dati par elektronisko ierīču lietošanu ievākti kārtējā «SKDS» tā sauktajā «omnibuss» Latvijas iedzīvotāju aptaujā, kur par plašu jautājumu spektru tiek iztaujāti valsts iedzīvotāji vecumā no 15-74 gadiem.

SKDS ir privāta un neatkarīga pētnieciska kompānija, kuras galvenie darbības virzieni ir tirgus pētījumi, mārketinga pētījumi, kā arī dažādi sabiedriskās domas pētījumi. Pētījumu centrs SKDS ir dibināts 1996.gadā, teikts uzņēmuma mājaslapā.

Komentāri (32)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu