Skolēniem joprojām trūkst izpratnes par savu veselību

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Apollo

Veselības mācībai skolās tomēr jābūt kā atsevišķam mācību priekšmetam, norāda Saeimas Veselības apakškomisija pēc Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) ierēdņu uzklausīšanas.

«Skolēni ir aizrāvušies ar datoriem, slikto ēšanas ieradumu dēļ viņiem ir liekais svars — šīs un daudzas citas tendences rāda, ka ar veselības mācību skolā tomēr viss nav kārtībā,» pauž apakškomisijas priekšsēdētājs Valdis Ģīlis. Pēdējo sešu gadu laikā pieaudzis abortu skaits 14–16 gadu vecām meitenēm, un tas saistāms ar zināšanu un informācijas trūkumu reproduktīvās veselības jomā, liecina asociācijas «Papardes zieds» informācija.

Apakškomisija pauda neizpratni un vēlējās noskaidrot, kāpēc atbildīgā ministrija neko nav darījusi, lai skolēni mācību laikā iegūtu pilnvērtīgas zināšanas par veselīgu dzīvesveidu, personisko higiēnu un reproduktīvo veselību. Skolās veselības mācība ir integrēta sociālo zinību priekšmetā, un nevar uzskatīt, ka skolēni tāpēc nesaprot, piemēram, kas ir kopts ķermenis vai veselīgs uzturs, deputātiem skaidroja IZM Vispārējās izglītības departamenta direktors A. Skrastiņš. Mācību stundā var radīt izpratni, kā uzvesties, ko ēst, par kaitīgo un veselīgo, bet dzīvē skolēni šīs zināšanas visbiežāk ignorē, uzsver IZM pārstāvis.

Uz deputātu jautājumu, vai ministrija ir veikusi kādus pētījumus par skolēnu zināšanām veselības mācībā un to lietojumu dzīvē, ministrijas pārstāvji stāstīja par diagnostikas darbu piekto klašu skolēniem sociālajās zinībās veselības mācības jautājumos.

Deputāti aicināja IZM izvērtēt noteikto izglītības standartu un rosināja mācību procesā iesaistīt medicīnas māsas vai pediatrijas speciālistus, kas būtu kompetenti, zinoši un spētu ieinteresēt skolēnus atklāti runāt par veselības tēmām. Latvijas Ārstu biedrība izrādījusi iniciatīvu, lai izstrādātu kvalitatīvu veselības mācības programmu, taču ministrija uz to nav atsaukusies.

Apakškomisija nolēma aicināt Ministru kabinetu izveidot starpministriju darba grupu, lai veiktu pētījumu, kā skolēni izmanto veselības mācībā iegūtās zināšanas.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu