Soli tuvāk alus un vīna reklāmas aizliegumam radio un TV

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFI

Saeimas Bērnu tiesību aizsardzības apakškomisija otrdien konceptuāli atbalstīja ierosinājumu ierobežot alus un vīna reklāmu radio un televīzijā. Vieglo alkoholu reklamēt nedrīkstēs no agra rīta līdz pat vēlam vakaram, nosaka apakškomisijas atbalstītais likumprojekts. Par to portālu «Apollo» informēja Saeimas Preses dienests.

«Jaunieši, aizraujoties ar sidru un vieglajiem kokteilīšiem, nodzeras ļoti ātri. Viņi sagrauj savu veselību, rodas problēmas gan skolā, gan arī ģimenē. Tāpēc jārīkojas, lai maksimāli ierobežotu šo dzērienu reklāmu postošo ietekmi uz viņu zemapziņu,» pauda deputāte Inta Feldmane.

Pētījums liecina, ka aizvien lielāku reklāmas laika daļu televīzijā un arī radio aizņem tā sauktā vieglā alkohola reklāmas. To ietekmē jauniešiem populārs kļuvis sidrs, alkoholiskie kokteiļi, dzirkstošie vīni un arī alus, un to lietošanas tendence strauji pieaug. Pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2006. gadu, par 14% pieaudzis bērnu skaits, kuri ārstu redzeslokā nonākuši ar akūtu alkohola intoksikāciju. Statistika liecina, ka tikai 4% no visiem skolu audzēkņiem nekad nav lietojuši alkoholu, uzsver Bērnu un ģimenes lietu ministrija.

Ierosinātās izmaiņas Radio un televīzijas likumā paredz noteikt, ka alu un vīnu radio un televīzijā varēs reklamēt tikai naktī — no desmitiem vakarā līdz sešiem rītā. Patlaban reklāmas aizliegums attiecas uz stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem, bet ne uz alu un vīnu.

Grozījumus Radio un televīzijas likumā trešdien skatīs arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija.


KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu