Speciālisti aicina pievērst īpašu uzmanību dīzeļdegvielas kvalitātei

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Ņemot vērā sinoptiķu prognozes par gaisa temperatūras pazemināšanos, «Latvija Statoil» aicina autobraucējus un valsts institūcijas degvielas uzpildes stacijās (DUS) pastiprināti pievērst uzmanību dīzeļdegvielas marķējumam, precīzāk - tās piemērotībai konkrētiem laika apstākļiem.

Lai arī prasība norādīt dīzeļdegvielas aukstumizturības klasi ir noteikta normatīvajos aktos, no autobraucējiem esam saņēmuši informāciju, ka ne visi degvielas tirgotāji korekti sniedz šādu informāciju saviem pircējiem. Tāpēc aicinām gan pircējus aktīvi pieprasīt šādu informāciju no degvielas tirgotājiem, gan valsts institūcijām pārliecināties par informācijas atbilstību un tās korektumu. Degvielas uzpildes stacijās ir jābūt norādītai ne tikai temperatūrai, bet arī degvielas klasei, kas attiecīgajā stacijā tiek tirgota.

Svarīgi zināt, ka arktiskās dīzeļdegvielas kvalitāti raksturo gan degvielas filtra nosprostošanās temperatūra, gan arī degvielas sabiezēšanas temperatūra. Saskaņā ar ES degvielas standartu EN590 atšķirībām starp šiem diviem parametriem ir 10 grādi pēc Celsija. To var panākt rūpnieciski ražojot degvielu, un, ja atšķirība ir ievērojami lielāka, tad degvielai jau ārpus rūpnīcas ir pievienotas papildus piedevas, kas savukārt var negatīvi ietekmēt degvielas kvalitāti. Diemžēl Latvijas likumdošana neparedz prasību degvielas tirgotājiem - norādīt dīzeļdegvielas sabiezēšanas temperatūru. Tāpēc, rūpējoties par savu auto un drošu pārvietošanos, pircējiem šāda informācija būtu pašiem jāpieprasa no degvielas tirgotājiem.

Ja gaisa temperatūra ir zemāka par -5 grādiem pēc Celsija, dīzeļdegvielas plūstamības īpašības mainās, tāpēc ir svarīgi pārliecināties, vai degvielas padeves sistēma, it īpaši degvielas filtrs, ir savlaicīgi nomainīti, tīri, tajā un degvielas bākā nav vasaras degvielas paliekas. Arī ar nelielu salu neizturīgas dīzeļdegvielas devu degvielas tvertnē pietiek, lai arktiskā dīzeļdegviela zaudētu savas īpašības. Svarīgi pievērst uzmanību arī tam, kurā vietā auto tiek glabāts. Uz klaja lauka vēja un sala ietekme ir lielāka, nekā, piemēram, ja automašīna atrodas slēgtā teritorijā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu