Strauji palielinājies pieprasījums pēc OCTA polisēm

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Ņemot vērā pagājušā gada oktobrī ieviestos jaunos mototransporta apdrošināšanas noteikumus un agro pavasara atnākšanu, lielākās apdrošināšanas sabiedrības Latvijā «Balta» novērojumi liecina, ka līdz ar sezonas sākumu martā motorolleru un mopēdu īpašnieki iegādājušies divtik vairāk OCTA polišu nekā tajā pašā periodā aizvadītajā gadā.

Kā zināms, kopš pērnā oktobra arī motorolleriem un mopēdiem OCTA polises iegāde ir obligāta. Saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības «Balta» datiem šī gada pirmajos četros mēnešos OCTA polises moto transportam ir iegādātas par 28% vairāk nekā attiecīgajā laikā pērn.

Ja janvārī un februārī iegādāto polišu skaits kopā nedaudz pārsniedz 300, tad aprīlī, atsākoties motortransporta sezonai, ir īsts polišu bums. Motorolleru un mopēdu īpašnieki mēneša laikā noformējuši par 46 reizēm vairāk polišu nekā vidēji janvārī un februārī. Tāpat iegādāto moto transporta polišu dati liecina, ka nozīmīgs pieaugums vērojams tieši grupā, kurā transportlīdzekļa jauda nepārsniedz 250 kubikcentimetrus. Salīdzinot pērno un šī gada aprīli, pieaugums ir ievērojams - 63 procenti Tajā pašā laikā samazinājums vērojams lielāku spēkratu grupā ar jaudu virs 250 kubikcentimetriem, ko var skaidrot ar arvien pieaugošo motorolleru popularitāti, īpaši pārvietojoties pilsētā.

«Palielinoties autotransporta izmaksām, vadītāji siltā laikā arvien biežāk izvēlas alternatīvus pārvietošanās līdzekļus - motociklus, motorollerus, velosipēdus. Turklāt patlaban ļoti populāri ir motorolleri, kuriem dažkārt motora kubatūra un jauda ir pietiekami spēcīga, lai pārvietotos ērti un gana operatīvi, distancē iekļaujot arī nelielu izbraukumu ārpus pilsētas,» skaidro apdrošināšanas sabiedrības «Balta» pārdošanas direktors un valdes loceklis Aivars Vilnītis.

Tā kā ziema bija siltāka nekā aizvadītajā gadā, šogad braucēji savus spēkratus sāka izmantot agrāk, arī martā, kad ielas dažviet vēl klāja sniegs un apledojums. «Braucot aukstā laikā ar motociklu, kas parasti ir aprīkots ar vasaras riepām, ir īpaši jāpievērš uzmanība braukšanas apstākļiem un riskiem. Vadītājiem reizēm šķiet, ja uz brauktuves nav sniega, tātad var braukt. Taču riepu sastāvs vēsā laikā ir ļoti ciets, kas veicina slīdēšanu, padarot braukšanu īpaši bīstamu.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu